سازمان همکاری اسلامی حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4141757
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

سازمان همکاری اسلامی حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حمله روز گذشته مقامات اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیست‌ به مسجد الاقصی را شدیداً محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله مستمر گروه‌های شهرک‌نشین افراطی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

هزاران اسرائیلی راست افراطی در بیت المقدس شرقی اشغالی در اوایل روز گذشته، 28 اردیبهشت برای راهپیمایی سالانه موسوم به «روز پرچم» که امسال در میان تشدید تنش‌ها برگزار شد، گرد هم آمدند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود هجوم و هتک حرمت صحن‌های مسجدالاقصی توسط گروه‌های شهرک‌نشین افراطی، وزرای دولت اشغالگر اسرائیل و اعضای کنست تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی و اجرای آیین‌های نژادپرستانه تلمودی  در محوطه این مسجد را محکوم کرد. 

این سازمان همچنین این اقدام را نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو و قوانین بین‌المللی خواند. 

در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری اسلامی اقدام موسوم به «راهپیمایی پرچم» سازماندهی شده توسط انجمن‌های صهیونیست در محله‌های شهر اشغالی قدس را محکوم و تأکید می‌کند که این شهر بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی در سال 1967 است.

این شهر همچنین پایتخت کشور فلسطین است و تمامی تصمیمات و رویه‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل برای یهودی‌سازی آن اتخاذ می‌کند، هیچ مشروعیت حقوقی ندارد و بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی باطل است.

این سازمان همچنین دولت اسرائیل را مسئول عواقب تداوم این حملات سیستماتیک به مسجد الاقصی دانست و تاکید کرد که این حملات احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند و به درگیری مذهبی دامن می‌زند.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی خواست تا مداخله کرده و به تجاوزات اسرائیل پایان دهد و از جایگاه تاریخی و حقوقی مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس اشغالی حمایت کند.

راهپیمایی پرچم توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی هر ساله به نشانه آنچه که آنها یکپارچه‌سازی قدس در پی اشغال این شهر در سال 1967 می‌نامند، برگزار می‌شود.

امسال میری رگو، وزیر حمل و نقل اسرائیل با پرچم‌های این رژیم در میدان دروازه دمشق در میان شهرک‌نشینان حضور داشت. همچنین جمعی از نمایندگان کنست هم در این مراسم حضور داشتند.

اوقاف اسلامی بیت المقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 1262 یهودی افراطی به زور وارد صحن مسجد الاقصی شدند.

اسرائیل در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 قدس شرقی را جایی که مسجد الاقصی در آن قرار دارد اشغال کرد. این شهر در سال 1980 در اقدامی که هرگز توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، ضمیمه مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی شد.   

انتهای پیام
captcha