«رواق سعودی» آماده استقبال از 107 هزار طواف‌کننده در ساعت
کد خبر: 4142481
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

«رواق سعودی» آماده استقبال از 107 هزار طواف‌کننده در ساعت

تولیت حرمین شریفین در عربستان با اعلام اینکه پروژه توسعه مطاف در مسجد الحرام به «رواق سعودی» نامگذاری شده است، افزود: مطاف جدید چهار طبقه دارد که شامل طبقه همکف، طبقه اول، دوم و پشت بام بوده و ظرفیت آن ۲۸۷ هزار نمازگزار و ۱۰۷ هزار طواف‌کننده در ساعت است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، یک روزنامه سعودی گزارش داد شیخ عبدالرحمن السدیس، تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی روز گذشته، 30 اردیبهشت اعلام کرد که مقامات عالی عربستان مجوز نامگذاری پروژه توسعه مطاف در مسجد الحرام را به عنوان «رواق سعودی» صادر کرده‌اند.

رواق سعودی مکمل رواق عباسی است و ظرفیت بیشتری دارد که پیش از این در مسجدالحرام بی‌سابقه بوده است و چهار طبقه دارد که شامل طبقه همکف، طبقه اول، دوم و پشت بام بوده، و ظرفیت آن ۲۸۷ هزار نمازگزار و ۱۰۷ هزار طواف‌کننده در ساعت است.

 ملک عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان سعودی، دستور توسعه مسجدالحرام را برای پذیرایی از تعداد روزافزون زائران صادر کرد و بر این اساس، کار توسعه در دوره ملک سعود در سال 1955 آغاز شد.

السدیس گفت: رواق سعودی فضاهای وسیع‌تری را برای زائران و نمازگزاران مطابق با استانداردهای مهندسی با کیفیت و دقیق فراهم می‌کند.

بر اساس آمارهای رسمی، عربستان انتظار دارد امسال میزبان بیش از دو میلیون زائر برای مراسم حج باشد.

انتهای پیام
captcha