حج قدرت بزرگ اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد
کد خبر: 4144490
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

حج قدرت بزرگ اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای حج، گفت: حج، وحدت آفرین و عزت بخش است زیرا قدرت بزرگ اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

حج

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در دیدار با کارگزاران حج استان کرمانشاه بر وحدت آفرین بوده این فریضه الهی تأکید و اظهار کرد: اهمیت حج بالاست، وحدت آفرین و عزت بخش است زیرا قدرت بزرگ اسلام به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

وی در خصوص ضرورت معرفت به عظمت حج، افزود: خداوند به دنبال بهانه می‌گردد تا همه بندگانش بهشتی باشند، زیرا آن چه ملاک حق تعالی است رحمانیت و رحیمیت است، چون به طور کلی خداوند متعال می‌خواهد ما در نور و آگاهی باشیم و الهی شویم.

آیت‌الله علما بیان کرد: حج بعد از نماز اسرار زیادی دارد، زیرا هر روز با مسائلی تازه روبرو می‌شود، بنابراین یکی از وجوه عظمت مسلمانان حج است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: خداوند ما را برای اطاعت خلق کرده، زیرا اطاعت را از ما بگیرند، انسان هیچ چیزی ندارد لذا حج انسان‌ساز است.

وی اظهار کرد: باید بدانیم طی عمرمان چه اندوخته‌هایی را پس‌انداز کرده‌ایم و این مهم است، زیرا این پس‌انداز سرمایه فردای آخرت ماست.

انتهای پیام
captcha