همکاری حوزه علمیه خواهران در مسیر گسترش جلسات خانگی قرآن
کد خبر: 4144909
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
در دیدار دبیر جامعه قرآنی عصر با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید شد

همکاری حوزه علمیه خواهران در مسیر گسترش جلسات خانگی قرآن

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر با اشاره به دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، از آمادگی این مرکز در جهت همکاری کامل و توسعه طرح جلسات خانگی قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باتوجه به جایگاه حوزه‌های علمیه در ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم و ضرورت گسترش و تبلیغ جلسات خانگی قرآن، دیداری را با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران داشتیم که طی آن به تشریح برخی فعالیت‌های قرآنی در قالب جلسات خانگی قرآن پرداختیم.

وی افزود: در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران به بیان مطالبی پرداخت و به برگزاری بیش از ۸۵ هزار محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان به همت طلاب یا همکاری آن‌ها با محوریت کانون‌های نورالثقلین اشاره کرد.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی ادامه داد: همچنین سرکار خانم بهجت‌پور، مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر مشارکت طلاب در فعالیت‌های مردمی گزارشی را از روند حضور طلاب خواهر در بحث جلسات خانگی قرآن و پویش ستاره‌های زمین ارائه دادند و بر برپایی محافل قرآنی و انتظاری فراتر از انتظار بانوان طلبه در این طرح تاکید کردند.

حسینی تصریح کرد: از آنجایی که بیشترین فعالیت طلاب در مباحث قرآنی در مساجد و مدارس بوده است مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران پیشنهاد دادند که در سال‌های آینده فعالیت قرآنی طلاب خواهر در سامانه‌های حوزه خواهران یا سامانه مردمی فعالیت‌های قرآنی ثبت شود.

وی گفت: در بخش پایانی این دیدار نیز حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل ضمن قدردانی از فعالیت‌های قرآنی و با تاکید بر همکاری همه ارگان‌ها در احیای فرهنگ اصیل قرآنی، آمادگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را در جهت همکاری کامل و توسعه طرح جلسات خانگی قرآن کریم بیان کردند. در بخش پایانی این دیدار نیز، پرچم جلسات خانگی قرآن به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اهدا شد.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی با بیان اینکه امروز قرارگاه جلسات خانگی قرآن در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال است و بالغ بر ۱۲ هزار جلسه خانگی را نیز شناسایی کرده است کفت: تعداد این جلسات بسیار بیشتر از این آمار است. در این بین چهار هزار مربی جلسات خانگی قرآن تربیت شده است.

وی به اجرای پویش ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این پویش خانواده‌ها در جمع‌های مختلف به ویژه سر سفره افطار اقدام به قرائت دسته‌جمعی سوره قدر می‌کردند و این پویش توانست خانواده‌های بسیاری را با خود همراه کند.

انتهای پیام
captcha