مخالفت پلیس دانمارک با حضور سیاستمدار قرآن‌ستیز در یک مراسم
کد خبر: 4147658
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

مخالفت پلیس دانمارک با حضور سیاستمدار قرآن‌ستیز در یک مراسم

پلیس دانمارک با حضور راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی، در یک مراسم که قرار است هفته آینده برگزار شود، مخالفت کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه العربی الجدید، پلیس دانمارک اعلام کرد که راسموس پالودان، سیاستمدار راست‌گرا، از شرکت در فعالیت‌های «نشست مردمی» در جزیره بورنهولم که قرار است آخر هفته آینده برگزار شود، منع شده است.

راسموس پالودان سیاستمدار افراطی و راستگرای سوئدی – دانمارکی، که پس از سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم جنجال برانگیخت، نامه‌ای از پلیس دریافت کرده که در آن به او اطلاع داده بود شرکت وی در این مراسم خطر بزرگی برای سلامتی است.

نشست سالانه در بورنهلم با هدف تقویت دموکراسی و اعتماد شهروندان به طبقه سیاسی دانمارک برگزار می‌شود.

پلیس طی نامه‌ای حضور راسموس پالودان در غرفه حزب راست افراطی خود (Stram Kors ) را ممنوع کرده است.

این سیاستمدار افراطی در پیامی که در صفحه شخصی فیس‌بوک خود منتشر کرده از این اقدام پلیس و اینکه نمی‌توانند امنیت او را تأمین کنند، انتقاد کرده است.

راسموس پالودان درحال حاضر تحت حمایت سرویس اطلاعاتی دانمارک و پلیس زندگی می‌کند و این حفاظت سالانه میلیون‌ها کرون دانمارک از جیب مالیات‌دهندگان هزینه ایجاد می‌کند. موضوعی که بحث‌های زیادی را باعث شده و عده زیادی مخالفت خود را با اقدامات پالودان که باعث ایجاد چنین هزینه‌هایی می‌شود، اعلام کرده‌اند.

پالودان که در قضایای نژادپرستانه و تخلفات قانونی محکوم شده است، همانند دیگر همفکران خود در اردوگاه راست افراطی بر این باور است که پذیرش جمعیت زیادی از مهاجران در کشورهای اروپایی یک توطئه علیه اروپا و سفیدپوستان است. وی تمرکز فعالیت خود را عمدتاً روی مسلمان گذاشته است و به دنبال تحریک آن‌ها است؛ موضوعی که بحث‌های زیادی را درباره انگیزه‌های این فرد باعث شده است.

انتهای پیام
captcha