کارگاه تاریخ شفاهی در بیجار برگزارمی‌شود
کد خبر: 4151038
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

کارگاه تاریخ شفاهی در بیجار برگزارمی‌شود

کارگاه تاریخ شفاهی به همت دفتر حوزهنری شهرستان بیجار با حضور مهناز فتاحی، اواسط تیرماه سال جاری در بیجار برگزار می‌شود.

پوستر کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی

حسین دادگر، کارشناس فرهنگ وادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: با همکاری دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار و دبیرخانه کنگره سرداران و 5400 شهید استان کردستان دوره آموزشی تاریخ شفاهی با حضور نویسنده مطرح کشوری مهناز فتاحی، نویسنده کتاب «فرنگیس» اواسط تیرماه سال جاری در بیجار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تاریخ شفاهی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «خاطرات پدران و مادران شهدا و همسران شهدای دفاع مقدس، چیزهایی است که مثل جواهر قیمتی در دسترس ما است که اگر غفلت کنیم، از دست ما خواهد رفت» لذا برما فرض است که با تمامی قوا و استعداد خویش در این زمینه کمر همت بسته و این جواهر ارزشمند را همانند جان خویش محافظت و نگهداری کنیم.

کارشناس فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار در مورد مفهوم تاریخ شفاهی بیان کرد: تاریخ شفاهی خاطره نیست، خاطره هستی و هویتی مبنی بر اظهارات شخص درباره گذشته خود است. نظام نقل نيز بر تاریخ شفاهی حاکم است، هر چند خاطرات با مونولوگ(خودگویی) شکل می‌گیرند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها شناخت معنا و مفهوم تاریخ شفاهی است و در طول برگزاری دوره شرکت‌کنندگان با  شگردهای پیش از مصاحبه، آموزش تکنیک‌های مصاحبه، تحقیق و پژوهش‌های مورد نیاز مصاحبه آشنا می‌شوند.

دادگر یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به حوزه هنری شهرستان بیجار و یا پردیس سینما آزادی شهرستان بیجار و یا از طرریق تماس تلفنی با شماره‌های 38233790 و 38234079 جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha