آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در شیراز
کد خبر: 4153783
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در شیراز

رقابت مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف با رقابت متسابقان قرآنی ۵ شهرستان مرکزی فارس امروز به میزبانی شهر شیراز آغاز شد.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از فارس، آیین افتتاحیه مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، ۱۸ تیر با حضور مسئولان استانی در حرم مطهر علی بن حمزه(ع) با رقابت متسابقان شهرستان‌های شیراز، کوار، بیضا، سپیدان و خرامه برگزار شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در حاشیه آیین افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: پس از تقسیم‌بندی استان فارس در اجرای مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به ۸ منطقه، نخستین رقابت سوم تیرماه به میزبانی شهرستان گراش برگزار شد و در این دوره از مسابقات، امروز ۴۵۰ نفر از بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال شهرستان‌های شیراز، کوار، بیضا، سپیدان و خرامه در رشته‌های حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم، قرائت ترتیل، اذان و دعا خوانی به رقابت خواهند پرداخت.

جلالی با اشاره به اینکه این مسابقه از ۱۸ الی ۲۱ تیرماه در حرم مطهر علی بن حمزه(ع) برگزار می‌شود، گفت: رشته دعاخوانی برای اولین بار در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف منظور شده و نفرات برگزیده مرحله شهرستانی در مرحله استانی این سری از مسابقات قرآن کریم که نیمه دوم مرداد ماه به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: ۲ هزار و ۱۸۲ شرکت‌کننده رشته‌های معارفی نیز در ۱۲ مرداد همزمان با سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha