اتمام 82 پروژه محرومیت‌زدایی در سروآباد
کد خبر: 4153887
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

اتمام 82 پروژه محرومیت‌زدایی در سروآباد

همیار استانی بنیاد علوی کردستان، گفت: ۹۴ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۸۱/۵ میلیارد تومان در شهرستان سروآباد شروع شده که خوشبختانه تاکنون از این تعداد ۸۲ پروژه به صورت کامل به اتمام رسیده است.

محرومیت زدایی

به گزارش ایکنا از کردستان، دانیال فتاحی، همیار استانی بنیاد علوی کردستان امروز، 18 تیر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به راه‌اندازی دفتر بنیادعلوی در مریوان گفت: مهم‌ترین هدف دفتر بنیاد علوی خدمت به مردم در راستای محرومیت‌زدایی و افزایش خدمات به مناطق محروم است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های بنیاد علوی و با در نظر گرفتن میزان محرومیت شهرهای استان کردستان، شهرستان سروآباد به عنوان پایلوت به مدت پنج سال جهت انجام خدمات در زمینه عمران و آبادانی و طرح‌های محرومیت‌زدایی انتخاب شد که اکنون مدت زمان فعالیت در این شهر به پایان رسیده است.

همیار استانی بنیاد علوی کردستان، با اشاره به وجود پروژه‌های فعال در شهرستان سروآباد بیان کرد: فعالیت بنیاد علوی در سروآباد متوقف نشده و اقدامات هم اکنون به صورت دورکاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به بازدیدهای میدانی و مطالبه مردمی در راستای خدمت‌رسانی این بار شهرستان مریوان به ویژه دهستان‌های سرشیو و کوماسی مرکز فعالیت بنیاد علوی جهت رفع محرومیت و افزایش خدمت‌رسانی خواهد بود.

فتاحی در بخشی از سخنان خود گفت: بنیاد علوی بەعنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان و مسئول پیادە‌سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت انجام وظیفه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بنیادعلوی در گذشته خدمات ارزشمندی بر اساس شاخص‌های محرومیت‌زدایی داشته است، افزود: امیدوارم بتوانیم خدمات خوبی را در شهرستان مریوان هم داشته باشیم.

همیار استانی بنیاد علوی کردستان، اظهار کرد: ۹۴ پروژه در حوزه خدمت رسانی و در راستای محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد با اعتباری بالغ بر ۸۱/۵ میلیارد تومان بودجه شروع شده که خوشبختانه تاکنون از این تعداد ۸۲ پروژه به صورت کامل به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به نهضت سنگ فرش به متراژ ۸۰ هزار مترمربع افزود: هم اکنون اجرای سنگ فرش روستاهای گوشخانی، چشمیدر، پایگلان، ژنین و ذلکه از دیگر پروژه های فعال سروآباد است.

فتاحی از استمرار ساخت ۳ خانه بهداشت مربوط به روستاهای ژنین،گواز و قلاگا خبر داد و افزود: تعمیر ۲۰ مسجد با همکاری اوقاف، ساخت پارک بسیج فاز۲، فاضلاب دره کی به مساحت ۳۰۰۰۰متر و کمربندی بوریدر از دیگر اقدامات صورت گرفته بنیادعلوی است.

وی به پروژه هایی که پیش اجرا هستند اشاره کرد و یادآور شد: شش پروژه که شامل نهضت سنگ‌فرش ۴روستا، فاضلاب روستای دزلی، احداث ۲۰۰۰ متر کانال کشاورزی در ۳ روستا، لوله گذاری کانال آبیاری تفلی، احداث ۲چمن مصنوعی در اورامان تخت و بهرام آباد و مشارکت جهت تعمیق چاه و آبرسانی روستای گوشخانی از دیگر اقدامات درحال رایزنی بنیاد علوی هستند.

انتهای پیام
captcha