گزارش سازمان ملل از وضعیت فاجعه‌بار در اردوگاه جنین
کد خبر: 4154322
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

گزارش سازمان ملل از وضعیت فاجعه‌بار در اردوگاه جنین

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد از وضعیت فاجعه‌بار اردوگاه جنین در پی هجوم رژیم صهیونیستی به این اردوگاه در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، تصریح کرد: ارزیابی اولیه انجام شده توسط سازمان‌های بشردوستانه نشان می‌دهد که در اردوگاه جنین در کرانه باختری که هفته گذشته شاهد هجوم رژیم صهیونیستی بود، هنوز تقریباً آب قطع است. از سویی یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل نیز گفته است: رژیم صهیونیستی با سرزمین‌های اشغالی فلسطین مانند یک زندان باز برخورد می‌کند.

به گفته دوجاریک 64 واحد مسکونی در اردوگاه جنین به دلیل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه آن در هفته گذشته آسیب دیده است. وی با تأکید بر اینکه خسارات وارده در این اردوگاه جبران‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: حداقل 40 خانواده همچنان در خارج از این اردوگاه آواره هستند.

اظهارات دوجاریک تنها چند روز پس از آن بیان شد که یک هیئت دیپلماتیک متشکل از بیش از 30 سفیر و نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای غربی در پایان هفته گذشته از اردوگاه پناهندگان جنین بازدید کردند.

بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در این سفر خواستار افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف خشونت شد و عملیات اخیر رژیم صهیونیستی را تهاجمی تکان‌دهنده و هولناک توصیف کرد.

بورگسدورف با بیان اینکه هیئت مذکور نگرانی خود را در مورد عملیات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین ابراز کرد، افزود: این امر نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر ما به آرمان فلسطین چه ازلحاظ سیاسی و چه از لحاظ مالی و همچنین فشار بر رژیم صهیونیستی است.

وی در مصاحبه خود با الجزیره افزود که حمله نظامی به اردوگاه جنین دردناک بود و آنچه رخ داد نقض قوانین بین‌المللی است.

سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک «زندان باز» است

از سوی دیگر، فرانچسکا آلبانیز، کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تصریح کرده است: «اسرائیل» با سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عنوان یک زندان باز برخورد می‌کند.

آلبانیز که در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی به شورا گزارش می‌دهد گفت که از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی در سال 1967 بیش از 800000 فلسطینی از جمله کودکان زیر 12 سال بازداشت شده‌اند.

وی افزود: نسل‌های مختلف مردم فلسطین تحت اشغال اسرائیل، در مقیاسی گسترده و نظام‌مند به شکلی خودسرانه و گسترده از آزادی خود محروم شده‌اند.

آلبانیز خاطرنشان کرد که بسیاری از فلسطینی‌ها بدون مدرک مجرم شناخته می‌شوند، بدون دستور قضایی دستگیر می‌شوند، بدون اتهام یا محاکمه بازداشت می‌شوند و در بازداشتگاه‌های اسرائیل با آنها وحشیانه رفتار می‌شود.

انتهای پیام
captcha