وظایف قانونی موکب‌داران اربعین اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 4155224
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

وظایف قانونی موکب‌داران اربعین اطلاع‌رسانی شود

استاندار کرمان با بیان اینکه موکب‌داران و مسئولان موکب‌ها باید آموزش داده شوند، گفت: باید وظایف قانونی آنها اطلاع‌رسانی شود تا از ورود افراد ناشناس به قسمت پشتیبانی و تغذیه موکب‌ها برای پیشگیری از بیوتروریسم جلوگیری شود.

ستاد اربعین کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با بیان اینکه کرمان از سویی جزو استان‌های میزبان زائران امام حسین(ع) از کشورهای شرقی است و از سوی دیگر اعزام زائران استان نیز باید پیگیری شود، گفت: عبور و مرور خودروهای زائران پاکستانی در کشور مشکلی ندارد و باید از این ظرفیت برای جابه‌جایی زائران استفاده شود.

وی بر لزوم آموزش لازم به رانندگان پاکستانی که فرمان خودروهای آنها سمت راست است تأکید کرد و افزود: در برگزاری مراسم اربعین اصل کار با مردم است و دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم و نحوه خدمت‌رسانی را ساماندهی کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اعزام و راه‌اندازی موکب‌ها نیز از طریق ستاد اربعین انجام می‌شود، اظهار کرد: مسئولان موکب‌ها باید آموزش داده شوند و وظایف قانونی آنها اطلاع‌رسانی شود تا از ورود افراد ناشناس به قسمت پشتیبانی و تغذیه موکب‌ها برای پیشگیری از بیوتروریسم جلوگیری شود.

وی حمل‌ونقل و جابه‌جایی زائران را مشکل و نارضایتی عمده مردم در سال گذشته دانست و ادامه داد: تمام اتوبوس‌های استان، باید ساماندهی شده و زیر نظر اداره‌کل راهداری استان کرمان اعزام شوند. همچنین سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که در ایام اربعین برای انتقال زائران و وسایل و تجهیزات موکب‌ها کمک می‌کنند، باید تأمین شده و به آنها کمک شود.

فداکار بر تکمیل زیرساخت‌های اردوگاه سپاه و استفاده حداکثری از ظرفیت آن برای اسکان زائران در اهواز تأکید کرد و گفت: ساماندهی زائران اتباع که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند باید پیگیری و سفر آنها تسهیل شود. برای حضور در این مراسم تا حد ممکن مانع مردم نشوید و حتماً کمک کنید که مراسم راهپیمایی اربعین به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha