ثبت‌نام زائران اربعین از اول محرم آغاز می‌شود
کد خبر: 4155232
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

ثبت‌نام زائران اربعین از اول محرم آغاز می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام زائران اربعین مطابق روال سال‌های گذشته از اول محرم آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام تا ۲۵ ماه صفر ادامه داد و صرفاً از طریق سامانه سماح انجام می‌شود.

اربعینبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی ایرانمنش، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه ثبت‌نام زائران اربعین مطابق روال سال‌های گذشته از اول محرم آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام تا ۲۵ ماه صفر ادامه داد. اعزام زائران نیز از ۲۵ ماه صفر آغاز می‌شود که با توجه به حجم زیاد زائران، تأکید بر این است حضور در کشور عراق یک هفته‌ای باشد.

وی افزود: ثبت‌نام زائران صرفاً از طریق سامانه سماح انجام می‌شود و تأکید بر ثبت‌نام گروهی زائران است. در استان کرمان حدود ١٢٠ دفتر زیارتی وجود دارد که امکان ثبت‌نام زائران از طریق این دفاتر فراهم شده است.

ثبت‌نام ۶۵ موکب از کرمان برای پذیرایی از زائران اربعین

رسول فتحی، معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ موکب با ستاد عتبات عالیات استان کرمان همکاری داشتند، گفت: برای اربعین امسال تاکنون ۶۵ موکب برای اعزام و پذیرایی از زائران اربعین ثبت‌نام کردند.

معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ کامیون در جابه‌جایی وسایل موکب‌ها همکاری داشتند که یکی از مشکلات آنها تأمین سوخت ‌بود که متأسفانه همکاری لازم انجام نشد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نيز بر آموزش زائران تأکید کرد و گفت: آمادگی لازم برای آموزش به زائران در تجمعاتی که برنامه‌ریزی می‌شود، وجود دارد. همچنین هماهنگی برای اعزام ۹ دستگاه خودرو و ۸۵ نیروی داوطلب جمعیت هلال‌احمر به مرزها و کشور عراق برای پوشش حوادث انجام شده است.

انتهای پیام
captcha