لزوم اتصال کهگیلویه‌وبویراحمد به خط سراسری راه آهن
کد خبر: 4156764
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

لزوم اتصال کهگیلویه‌وبویراحمد به خط سراسری راه آهن

امام جمعه یاسوج گفت: موضوع اتصال استان به ظرفیت ریلی راه آهن از مهمترین برنامه‌ها است و جاده‌ای مانند پاتاوه به دهدشت نقش مهمی در اتصال استان به دیگر نقاط کشور دارد.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: در سایه تقوا خیر دنیا و آخرت نصیب انسان خواهد شد، در خلقت موجودات باید تعقل کرد زیرا خلقت یک موجود، انسان یا حیوانات امری عادی نیست تعقل در این خلقت‌ها سبب آگاهی بیشتر انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه تقوا و معنویت به انسان‌ها و جامعه بشری ارزش می‌دهد، افزود: اگر مدیریت در دست انسانی ضعیف و همچنین در دست رسانه‌های فاقد معنویت افتاد ارزش و منزلت انسان از بین می‌رود و اخلاق و معنویت باید به دست علمای ربانی سپرده شود، گاهی تحصیل و مدرک بر معنویت و خداشناسی انسان اضافه نمی‌کند بلکه از معنویت و اخلاق او را دور می‌کند و بنابراین سیر او علمی نخواهد بود.

امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خویش، بیان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری اعتبارات خوبی تخصیص داده شد و طرح‌های نیمه تمامی همچون سد چم شیر که سبب بهره‌مندی چندین استان با چندین میلیارد مکعب ظرفیت آبی افتتاح شد، جاده پاتاوه به دهدشت، بیمارستان بهمئی و کارخانه قند افتتاح شد از اعتبارات مالی و تخصیص تسهیلات از دیگر برکات این سفر بود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: موضوع اتصال استان به ظرفیت ریلی از دیگر برنامه‌ها است و جاده‌ای مانند پاتاوه به دهدشت نقش مهمی در اتصال استان به دیگر نقاط کشور دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد روان‌آب‌ها در استان است اما باید سد مناسب برای بهره‌برداری از این آب‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: سد آبریز مشکلاتی دارد و از طرفی سد سقاوه با ۹ هزار مکعب از دیگر ظرفیت‌ها برای استان است.

انتهای پیام
captcha