استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد اردبیل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4157471
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد اردبیل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به استفاده از ظرفیت سرود کانون‌های مساجد استان اردبیل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

جلسه بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، یکم مردادماه، در جلسه مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید استان اردبیل با اشاره به ظرفیت گروه‌های هنری و به خصوص گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان، گفت: امروز بیش از ۲۸ گروه سرود حرفه‌ای در بستر مساجد استان شکل گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: گروه‌های سرود استان اردبیل با توجه به حضور نوجوانان و جوانان ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت دارند.

آمون خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید، ۴ سرود در حوزه ایثار و شهادت با موضوعات شهدا، ایثارگران، مادران و همسران معظم شهدا، عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام‌الشّهدا، بانوان عاشورایی و فرهنگ فاطمی و ... توسط گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان تا هفته دفاع مقدس آماده خواهد شد.

داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی بنیاد شهید برای حمایت جدی از گروه‌های ارزشی کانون‌های مساجد، تصریح کرد: زبان هنر بهترین بستر برای توسعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت است و باید این حرکت‌های فرهنگی به دست نوجوانان و جوانان مسجدی رقم بخورد. وی افزود: چنین کار‌های هنری می‌توان به جذب نسل امروز برای شناخت از فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند و زمینه ساز اشاعه این فرهنگ در بین آن‌ها باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: زبان هنر و به خصوص سرود می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فرهنگ ناب اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان باشد.

نوری تاکید کرد: تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با بنیاد شهید ظرفیت خوبی برای همکاری دوجانبه را فراهم کرده تا بتوانیم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری بیشتری را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha