پخش برنامه «‌شب‌های نورانی» رادیو قرآن با رویکرد آوایی + صوت
کد خبر: 4157899
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

پخش برنامه «‌شب‌های نورانی» رادیو قرآن با رویکرد آوایی + صوت

شب‌های نورانی عنوان برنامه جدید رادیو قرآن است که با محوریت آشنایی با فعالان قرآنی استان‌ها و معرفی مهمترین رویدادهای قرآنی هر استان به صورت زنده، تقدیم شنوندگان می‌شود.

شب‌های نورانی

به گزارش ایکنا، شب‌های نورانی عنوان برنامه زنده شبکه رادیویی قرآن است كه حوالی ساعت 24 یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به روی آنتن می‌رود و علاقه‌مندان برای دریافت و بهره‌مندی از این برنامه می‌توانند به آرشیو برنامه‌های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه شبکه رادیویی قرآن مراجعه کنند.

این برنامه که به مدت 85 دقیقه با محوریت آوایی و معرفی شخصیت‌های برجسته و فعال قرآنی استان‌ها و آشنایی با اهم رویدادهای قرآنی استان‌ها به روی آنتن می‌رود با آیتم‌های مناسبتی در ایام شهات و ولادت، پخش فرازهایی از قرائت قاریان برتر، ملی و بین‌المللی کشورمان، سؤال تلاوتی مشارکتی (ارسال نام قاری، نام سوره و شماره آیه توسط مخاطبان به سامانه پیامکی 30000100) و قرائت دیدگاه‌های مخاطبان برنامه، تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود.

در برنامه اخیر شب‌های نورانی به آشنایی با فعالان قرآنی استان گلستان پرداخته شد و طی این برنامه ارتباط تلفنی با محسن رعیت از فعالان قرآنی استان گلستان، برقرار شد. رعیت از دارندگان جلسات سنتی قرآن در این استان است که از دهه 70 با تلاوت‌های استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد جذب خواندن قرآن شده است و اوج فعالیت‌های تخصصی و حضور مستمرش در محافل قرآنی از ایام دانشجویی‌ به بعد است. رعیت به فعالیت‌های قرآنی‌اش در ایام عزاداری امام حسین(ع) پرداخت. این قاری ممتاز استانی روزهای چهارشنبه جلسه آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ویژه همکاران در سپاه پاسداران دارد.

کد

همچنین ارتباط تلفنی با امیررضا پاوندی از قاریان خوش‌خوان استان گلستان دیگر بخش این برنامه بود. وی در ابتدا از استاد شحات محمد انور و سپس از راغب مصطفی غلوش و در ادامه از استاد محمد عمران تقلید می‌کرد. وی دانشجو در استان تهران است و  دارنده رتبه سوم مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سطح کشور و حائز رتبه دوم مساباقت اوقاف در سطح استان است. پاوندی  از محضر اساتیدی چون احمد ابوالقاسمی، مهدی غلام‌نژادو سعید پرویزی بهره‌مند شده است.

اهالی شب‌های نورانی می‌توانند این برنامه را روزهای یكشنبه به تهیه‌كنندگی سیدنورالدین سجادی و با اجرای نیما غفارزاده، روزهای سه‌شنبه به تهیه‌كنندگی اسماعیل شامانیان و اجرای حمید عبیری و روزهای پنجشنبه به تهیه‌كنندگی علیرضا صفرزاده و با اجرای تیمور كوشكی از رادیو قرآن موج FM ردیف ۱۰۰ مگاهرتز دریافت کنند.

در خبر دیگری از رادیو قرآن آمده است؛ همزمان با دهه نخست ماه محرم، پویش سوره مبارکه فجر از اول ماه محرم تا شام روز عاشورا با ارسال نام سوره فجر و ذکر تعداد تلاوت‌های این سوره به سامانه 30000100 در حال اجرا است که در پایان این پویش به قید قرعه به 10 نفر از مشارکت‌کنندگان این پویش، هدیه اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha