تشکیل کانون تعزیه در کهگیلویه‌وبویراحمد ضروری است
کد خبر: 4158946
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

تشکیل کانون تعزیه در کهگیلویه‌وبویراحمد ضروری است

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد بر تشکیل کانون تعزیه تأکید کرد و گفت: با تشکیل این کانون با ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و جوان می‌توان از این مجموعه‌ برای ارتقای این هنر آیینی استفاده کرد.

محمد سلیمی‌راد، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد سلیمی‌راد، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، هفتم مردادماه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر گسترش هنر تعزیه در سراسر استان و انتقال آن به نسل‌های جوان و نوجوان تاکید و اظهار کرد: تعزیه‌خوانی مهم‌ترین ابزار و یک کارگاه آموزشی برای ترویج فرهنگ جهاد تبیین است.

وی افزود: با تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جهاد تبیین و با تأسی از حرکت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا و راز ماندگاری آن، می‌توان با هنر تعزیه‌خوانی این فرهنگ را گسترش و به نسل نوجوان و جوان انتقال داد چرا که بهترین زبان برای انتقال این مفاهیم زبان هنر، و مهم ترین ابزار در جهت ترویج این فرهنگ در ایام محرم و صفر تعزیه خوانی است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد برگزاری پرشور آئین‌های سوگواری ماه محرم در جای جای استان را بیانگر اوج معرفت و اخلاص دینی مردم دانست و بیان کرد: تعزیه‌خوانی در برخی از نقاط استان قدمت بیش از یک قرن را دارد و برگزاری این آیین‌ها ریشه در ارادت خالصانه مردم به اهل بیت را دارد و نشانگر این است که ارزش‌های متعالی اسلامی و دینی در این استان جریان دارد.

سلیمی‌راد با تأکید بر تشکیل کانون تعزیه در استان، گفت: تشکیل کانون تعزیه استان با ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و جوان می‌توان از این مجموعه‌ برای ارتقای این هنر آیینی استفاده کرد و قطعا این حرکت در جهت پیگیری مشکلات هنرمندان این عرصه مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha