فراخوان جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» کهگیلویه‌وبویراحمد منتشر شد
کد خبر: 4159361
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

فراخوان جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» کهگیلویه‌وبویراحمد منتشر شد

فراخوان جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» کهگیلویه‌وبویراحمد از سوی اداره‌‏کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس این استان منتشر شد.

جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان، در راستای برگزاری بیست‌و‌پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان کهگیلویه‌وبویراحمد از سوی اداره‌‏کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس این استان روز گذشته، هشتم مردادماه منتشر شد.

این جشنواره با موضوعات مختلف شامل «بخش عمومی شعر دفاع‌ مقدس (موضوعاتی از قبیل شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان، خانواده‌‌ها و غیره)»، «دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بين‌الملل اسلامی»، «شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی»، «شعر دفاع مقدس، ولايت‌محوری و جهاد تبيين (پرچم، ايمان و اميد، ايران قوی، هويت ملی، محروميت‌زدایی و حركت‌های جهادی)»، «شعر دفاع مقدس و جنگ نرم»، «شعر دفاع مقدس و نقش زنان»، «شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان»، «شعر دفاع‌ مقدس و شهدای مدافع امنيت»، «شعر دفاع‌ مقدس و شهدای روحانی»، «شعر دفاع‌ مقدس،‌ دانشجو و دانش‌آموز» و «طنز در شعر دفاع‌ مقدس» برگزار می‌شود.

همچنین بخش ویژه این جشنواره با موضوع «شعر دفاع مقدس و حماسه‌سازی سلحشوران تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه‌وبویراحمد در پد‌خندق» برگزار خواهد شد.

اشعار ارسالی به جشنواره باید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک يا نشريه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

اشعار ارسالی به جشنواره باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد؛ ضمن اینکه توجه به ويژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرينی‌های رزمندگان هر استان در عمليات‌ها و يگان‌های آن يا عوارض و تبعات اين حماسه‌آفرينی در استان، شخصیت‌‏های شناخته‏ شده دفاع مقدسِ استان و استفاده از زبان و گویش‌‏های محلی، امتياز ويژه خواهد داشت.اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‏‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۲، به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به نشانی یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و یا از طریق پیام‌رسان‌های «ایتا»، «سروش» و «بله» به شماره ۰۹۲۱۶۷۳۰۷۳۶ ارسال کنند. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آثار درج شده باشد.

انتهای پیام
captcha