مشارکت حداکثری در انتخابات به امنیت ایران کمک خواهد کرد
کد خبر: 4161752
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

مشارکت حداکثری در انتخابات به امنیت ایران کمک خواهد کرد

امام‌ جمعه چرام گفت: مشارکت حداکثری به امنیت و ثبات اقتصادی ایران قدرتمند کمک خواهد کرد و همه افرادی که ایده و برنامه دارند در انتخابات شرکت کنند و خویش را در معرض رأی مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار، امام ‌جمعه چرام

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار، امام ‌جمعه چرام امروز، 20 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام، اظهار کرد: از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، نقد منصفانه امری ضروری در مسیر حرکت جامعه‌ اسلامی به‌سوی آرمان‌ها است و مسئولان نیز باید ظرفیتِ شنیدن انتقادات، پاسخ‌گویی و پذیرش نقد عالمانه را در خود ایجاد کنند که قید مهم در این میان پایبندی همگان به «ضوابط شرعی و اخلاقی» است.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌ها نباید خود را از انتقاد و از عیب خالی بدانند، همه‌ دستگاه‌های کشور باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند.

امام ‌جمعه چرام با بیان اینکه در نقد عملکردها، مسئولان مربوطه متوجه نقاط ضعف و قوت می‌شوند و برای رفع ضعف‌ها تلاش خواهند کرد و این شیوه حرکت به‌سوی جامعه آرمانی خواهد شد، اضافه کرد: همه‌ ما، مردم و مسئولان، در یک کشتی حرکت می‌کنیم قطعاً بیان نقاط ضعف و رفع آن‌ها باعث حرکت سریع همراه با سلامت اهل کشتی خواهد بود و برخی از مسئولان در مقابل نقدها جبهه‌گیری و اظهار ناراحتی و گلایه نکنند.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه مسئولان از نقد دلسوزانه‌ ائمه جمعه و رسانه‌های منصف، استقبال کنند، تصریح کرد: اکثر مسئولان در نظام اسلامی دارای سعه‌ صدر و نقدپذیر هستند، ازجمله ریاست محترم جمهور و استاندار محترم که جای سپاس و تقدیر دارد و باید این شیوه رویه‌ی سایر مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه کمک‌ کار مسئولان در حرکت جمعی ملت به‌سوی اهداف انقلاب و شهداء است، تصریح کرد: تریبون نماز جمعه جای طرح دردهای مردم است و این  تریبون ابزار مبارزه با بی‌عدالتی و یادآوری مشکلات است و در نماز جمعه‌ای که از درد و رنج مردم سخنی مطرح نشود، مورد رضایت‌مندی خدای متعال  و رسول‌الله(ص) نیست.

امام‌ جمعه چرام با بیان اینکه امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: مشارکت حداکثری به امنیت و ثبات اقتصادی ایران قدرتمند کمک خواهد کرد و همه افرادی که ایده و برنامه دارند در انتخابات شرکت کنند و خویش را در معرض رأی مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه در این دوره چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت مورد توجه جدی صداوسیما است، گفت: صداوسیما همه‌ ظرفیت خویش را براساس گفتمان عدالت‌محوری برای همه‌ نامزدها بسیج خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha