افزایش انگیزه حافظان برای تثبیت محفوظات در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4161800
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

افزایش انگیزه حافظان برای تثبیت محفوظات در مسابقات قرآن اوقاف

برگزیده رشته حفظ 5 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم گفت: مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه انگیزه حافظان را برای تثبیت محفوظات افزایش می‌دهد و کسانی که بر قرآن کریم مسلط باشند می‌توانند مراحل بالاتری را طی کنند.

محمدکاظم رجاء، برگزیده رشته حفظ 5 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قممحمدکاظم رجاء، برگزیده رشته حفظ 5 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه برای اولین بار در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شرکت می‌کنم، بیان کرد: حفظ قرآن را از 10 سال پیش آغاز کرده و امروز حافظ کل قرآن کریم هستم اما به علت عدم تثبیت محفوظات، امسال تصمیم گرفتم که در حفظ 5 جزء شرکت کنم.

وی با اشاره به اینکه حفظ و مفاهیم قرآن به من در تدریس و تفسیر قرآن کریم کمک می‌کند، افزود: سطح مسابقات قرآن امسال بسیار بالا بود و شرکت‌کنندگان با آمادگی کامل در صحنه اجرا حضور پیدا کردند.

رجاء با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم در دروس طلبگی بسیار به من کمک می‌کند، اظهار کرد: در سال‌های آینده تلاشم بر این است تا محفوظاتم را تثبیت کرده و بتوانم در رشته حفظ کل مسابقات قرآن شرکت کنم.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه انگیزه حافظان را برای تثبیت محفوظات افزایش می‌دهد و کسانی که بر قرآن کریم مسلط باشند می‌توانند مراحل بالاتری را طی کنند.

رجاء تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن راهکاری برای جذب و افزایش مشارکت جوانان در برنامه‌های قرآنی است و هرکسی به‌میزان ارتباط داشتن و حضور یافتن در جلسات و مسابقات قرآن کریم، تأثیرگذاری آن را بر زندگی شخصی خود درک می‌کند.

انتهای پیام
captcha