اجرای بزرگ‌ترین طرح عمره در تاریخ حج
کد خبر: 4162185
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

اجرای بزرگ‌ترین طرح عمره در تاریخ حج

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از آمادگی این تولیت برای اجرای بزرگ‌ترین طرح عمره در تاریخ حج خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، عبدالرحمن السدیس، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از آماده شدن این تولیت برای اجرای بزرگ‌ترین طرح عمره در تاریخ حج خبر داده است.

به گفته وی این طرح مبتنی بر چند اصل است که شامل خدمت به مهمانان بیت‌الله الحرام، غنی‌سازی تجربه زائران و توانمندسازی زنان و جوانان است و با شعار «از سلام تا اتمام» انجام می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان نیز به نوبه خود بر ارائه خدمات بهینه به زائران و یکپارچه‌سازی خدمات‌رسانی به حجاج با هدف بهره‌مندی حداکثری بیشترین تعداد زائران برای ادای عمره تأکید کرده است. همچنین در کنار توسعه خدمات، استفاده حداکثری از اپلیکیشن های هوشمند برای تسهیل امور عمره‌گزاران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اخیراً اعلام شده است که نهادی مستقل تحت عنوان ریاست امور دینی در مسجدالحرام و مسجدالنبی تشکیل شده است که صلاحیت‌ها، وظایف و نظارت بر همه امور وابسته به حرمین شریفین تحت نظر این نهاد انجام خواهد شد. تصمیمی که با هدف انعطاف و سرعت بیشتر در ارائه خدمات و ارتقای کیفیت این خدمات اتخاذ شده است.

توجه ویژه به ارائه خدمات خاص به سالمندان، بانوان، کودکان و معلولان در ایام حج نیز یکی دیگر از جنبه‌های جدیدی طرح‌های حج و عمره است که از سوی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha