برگزاری سوگواره «شعر عاشورایی» در یاسوج
کد خبر: 4162645
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

برگزاری سوگواره «شعر عاشورایی» در یاسوج

دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی در کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری این سوگواره هشتم و نهم شهریورماه امسال با حضور شاعران آئینی کشور در یاسوج خبر داد.

سوگواره «شعر عاشورایی»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اکبر سلیمانی، دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 23 مردادماه در نشست هماهنگی سوگواره شعر عاشورایی در این استان، گفت: سوگواره ملی شعر عاشورایی(هم‌نوا با نی‌نوا) با عنوان از فصل به سر رسیدن در کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظهر عاشورای امسال فراخوان سوگواره منتشر شده، افزود: تاکنون ۵۰۰ اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که باتوجه به استقبال شاعران، پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش یابد.

دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی در کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: این سوگواره در دو بخش فارسی و گویش لری و قشقایی با حضور اساتیدی چون یوسفعلی میرشکاک، علیرضا غزوه، سعید بیابانکی و قادر طراوت‌پور برگزار می‌شود و تاکنون آثاری از شاعران افغان و پاکستانی به زبان فارسی به دبیرخانه ارسال شده است.

سلیمانی تصریح کرد: شاعران می‌توانند تا پایان مردادماه آثار خود را از طریق پیام رسان‌های ایتا و بله به شماره ۰۹۳۶۰۲۰۱۲۴۳ و یا به آدرس الکترونیکی ashourapoem.kb@gmail.com ارسال کنند.

وی هدف از برپایی این سوگواره را ترویج فرهنگ عاشورایی و ترغیب شاعران آئینی به خلق آثار جدید و ارتقای کمی و کیفی شاعران استان در این عرصه مطرح کرد و گفت: در پایان از ۱۲ شاعر آئینی هر بخش هم قدردانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha