اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین از فرودگاه مشهد
کد خبر: 4165525
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین از فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا ۵ شهریورماه امسال خبر داد.

فرودگاه مشهد زائران اربعینبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی، محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان، با اشاره به ایجاد حال و هوای اربعینی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از مدت‌ها قبل به‌منظور پذیرایی در خور شأن زوار حسینی، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده بود و در همین راستا تمام مسئولان و عوامل فرودگاهی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران ابا‌عبدالله الحسین(ع) هستند. 

مدیرکل‌ فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زوار، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برپا شده و از دوم شهریورماه امسال نیز برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایش آئینی، تعزیه‌خوانی، دمام‌زنی و اجرای سرود‌های مذهبی در فرودگاه آغاز شده است. 

امانی‌بنی در ادامه ضمن اشاره به انجام 199 پرواز از مبداء مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد از 27 مردادماه تا 5 شهریورماه امسال، بیان کرد: در این بازه زمانی، از 26 هزار و 287 زائر اربعین حسینی در فرودگاه مشهد پذیرایی انجام شده است و موکب بدرقه زوار حسینی تا اربعین اباعبدالله الحسین(ع) برپا خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌‌رضویدر این بازده تاریخ، 13 هزار و 223 زائر با 102 پرواز به شهرهای ایلام، اهواز، کرمانشاه و آبادان و 13 هزار و 64 زائر با 97 پرواز به نجف و بغداد اعزام شده‌اند. 

امانی‌بنی با تأکید براینکه پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد ـ نجف و مشهد ـ بغداد به‌منظور تشرف به حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) و شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی برقرار است، گفت: مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام نیز از جمله خطوط پرتردد در ایام اربعین حسینی است.

انتهای پیام
captcha