هنیه: بیرون‌راندن اشغالگران تهدیدی راهبردی برای موجودیت صهیونیسم بود
کد خبر: 4168538
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

هنیه: بیرون‌راندن اشغالگران تهدیدی راهبردی برای موجودیت صهیونیسم بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که بیرون‌راندن رژیم اشغالگر صهیونیستی از غزه در سال 2005 تحت ضربات سخت و دردناک مقاومت انجام گرفت و دکترین امنیتی این رژیم را زیر سؤال برد و تهدیدی راهبردی برای موجودیت آن ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز، 21 شهریور در اظهاراتی به مناسبت 18امین سالروز بیرون‌راندن اشغالگران صهیونیست از غزه تصریح کرد که مقاومت فلسطین قدرت و توان خود را برای تحمیل اراده و معادلات مورد نظر خود بر دشمن ثابت کرد و توانست روش‌های مبارزاتی خود را تغییر داده و با خمپاره، راکت و موشک‌های قسام و یا سلاح تونل‌ها ضرباتی کاری به این رژیم وارد کرد.
هنیه اشاره کرد که تفکر تخلیه شهرک‌های صهیونیستی به هیچ وجه در باور سیاسی و امنیتی دشمن صهیونیستی جایی نداشت و این رژیم تا قبل از این ادعا می‌کرد که شهرک «نتساریم» همانند تل‌آویو اهمیت دارد و هرگز آن را تخلیه نخواهد کرد.
وی بیان کرد که اخراج اشغالگران از غزه به منزله ورود به مرحله‌ای تازه برای ملت فلسطین و حادثه تاریخی بی‌سابقه‌ای بود، پس از آن پرچم فلسطین بر روی 21 شهرک صهیونیستی در این باریکه برافراشته شد و اینگونه مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی آغاز شد که سرآغاز ورود به مرحله آزادسازی خواهد بود.
رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد که این پیروزی حاصل دو امر بود: نخست اراده پیروزی که ملت فلسطین به آن ایمان داشت و برایش تلاش و از مقاومت حمایت کرد و دوم جامع و فراگیربودن رویارویی با دشمن در کرانه باختری و نوار غزه و ناتوانی دشمن در تحمل ضربات مقاومت و عملیات‌های شهادت‌طلبانه گروه‌های مقاومت و ناچارشدن به رویارویی با مقاومت و ملت فلسطین در سراسر این سرزمین.
اسماعیل هنیه تأکید کرد که این پیروزی و دستاورد بزرگ نتیجه مستقیم انتفاضه الاقصی بود که برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی شعله‌ور شد.
هنیه گفت که مقاومت روز به روز قوی‌تر شده و پیروزی‌ها و دستاوردهایی را در برابر دشمن صهیونیستی کسب می‌کند که نبرد آزادسازی اسرا از جمله قرارداد مبادله شالیت و نبردهای غزه به ویژه نبرد سیف القدس نمونه‌ای از آن است.
وی در رابطه با عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری نیز گفت که این عملیات‌ها لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است و سلاح دلاورمردان مقاومت در جنین، نابلس، الخلیل، عین شمس، قدس، طولکرم، اریحا و دیگر شهرهای کرانه باختری علیه اشغالگران برکشیده شده تا ثابت کند که شهرک‌سازی در کرانه باختری آینده‌ای ندارد و در رابطه با تخلیه شهرک‌های صهیونیستی تنها مسئله زمان مطرح است و قدس کانون و خواستگاه مقاومت و اساس و عنوان نبرد با دشمن صهیونیستی است.
هنیه تاأید کرد که دشمن صهیونیستی گمان می‌کرد با ترور رهبران مقاومت همچون شهید شیخ احمد یاسین، یاسر عرفات، ابوعلی مصطفی، دکتر عزیز الرنتیسی و ... می‌تواند انتفاضه الاقصی خاموش کند.
وی اظهار کرد که غزه که امروز شاهد برگزاری مانور نظامی «الرکن الشدید 4» بود، بار دیگر شکست تلاش‌های دشمن برای انزوا و محاصره آن را ثابت کرد.
هنیه تأکید کرد که نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و این نبرد تنها با آزادسازی قدس و مسجدالاقصی و سراسر سرزمین فلسطین پایان می‌یابد.

انتهای پیام
captcha