مربیان قرآن با روان‌شناسی کودک و نوجوان آشنا شوند
کد خبر: 4169634
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
نیاز‌های آموزشی مؤسسات قرآن/ ۴

مربیان قرآن با روان‌شناسی کودک و نوجوان آشنا شوند

مدیر مؤسسه قرآنی آل محمد(ص) اهواز با تأکید بر استمرار دوره‌‌های آموزشی مورد نیاز مؤسسات قرآنی به منظور اثربخشی لازم گفت: آشنایی با روان‌شناسی کودک و نوجوان از کاربردی‌ترین دوره‌ها برای مدیران و مربیان قرآنی است.

سیده مریم حسینیسیده مریم حسینی، مدیر مؤسسه قرآنی آل محمد(ص) اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره نیازهای مؤسسات قرآنی در حوزه آموزش گفت: دوره‌های آموزشی که تاکنون برای مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شده نتوانسته نیازهای آنها را برطرف کند. با توجه به اینکه اصل آموزش قرآن کریم از دوران کودکی آغاز می‌شود و در حال حاضر هجمه فرهنگی دشمن متوجه کودکان است، آموزش روانشناسی کودک و نوجوان، نیاز تمامی مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی است.

وی با تأکید بر استمرار دوره‌‌های آموزشی مورد نیاز مؤسسات قرآنی به منظور اثربخشی لازم گفت: شناخت کودک و نوجوان از کاربردی‌ترین دوره‌ها برای مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی است.

این مدرس قرآن تصریح کرد: این موضوع اکنون جزء آرزوهای ما شده است که روش‌های به روز آموزش قرآن کریم را یاد بگیریم و از افراد خبره که خود به‌روز بوده و از نیازهای جامعه مطلع هستند در این زمینه کسب دانش کنیم. دیگر نمی‌توان به روش مکتبی قرآن را آموزش داد.


بیشتر بخوانید:


حسینی ادامه داد: علاوه بر دوره‌های روان‌شناسی کودک و نوجوان و همچنین روش‌های به روز آموزش، فن بیان از دیگر دوره‌های مورد نیاز مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی است. مخصوصاً مربیان قرآن نباید تنها به دانش و تخصص خود در حوزه آموزش قرآن تکیه کنند، بلکه باید مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط با قرآن آموز و خانواده او را فرا بگیرند.

مدیر مؤسسه قرآنی آل محمد(ص) اهواز با بیان اینکه روش‌های آموزش قرآن از حوزه نظر تا عمل فرق دارد، گفت: باید در عمل بتوانیم دانش‌آموز را جذب کنیم و یادگیری این تکنیک‌ها خیلی مهم است. مؤسسات قرآنی ما از این روش‌ها بی‌بهره هستند. دوره‌های خوبی در حوزه مدیریت فرهنگی در سال‌های گذشته برگزار شد، اما متأسفانه استمرار پیدا نکرد.

وی در پایان اظهار کرد: از وظایف اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی است که مؤسسات توانمند در ارائه روش و طرح را شناسایی و از آنها حمایت کند. اگر بخواهیم وضعیت آموزش قرآن بهبود پیدا کند باید به این سمت برویم. 

انتهای پیام
captcha