مدیریت شهری قزوین طرح جامع تجلیل از فعالان قرآنی را به شورای شهر ارائه کند
کد خبر: 4169638
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مدیریت شهری قزوین طرح جامع تجلیل از فعالان قرآنی را به شورای شهر ارائه کند

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه هزینه‌کرد برای تجلیل از حافظان قرآن سرمایه‌گذاری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: ضرورت دارد تا طرح کلی و جامع تجلیل از فعالان قرآنی که در توسعه و آموزش قرآن کریم در سطح شهر قزوین در ادوار گذشته فعالیت شاخص داشته و یا رتبه‌های برتری کسب کرده‌اند از سوی مدیریت شهری قزوین به شورا ارائه شود.

علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین، پارلمان محلی قزوین شب گذشته در جلسه شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش سقف هدایای حافظان قرآن کریم، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید زیادی به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و حفظ قرآن دارند و از این روی بایستی بتوانیم اعتبارات و حمایت از فعالان قرآنی را افزایش دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بر این اساس هدیه حافظان قرآن کریم از مبلغ پیشنهادی ۱۱۰ هزار تومان با تصویب اعضای شورا به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت زیرا هزینه‌کرد سالانه یک و نیم میلیارد تومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم به نوعی سرمایه‌گذاری در جامعه و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

این مسئول با اشاره به لزوم تجلیل شایسته از قاری بین‌المللی سید مصطفی حسینی، بر لزوم برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی شورا برای برگزاری مراسم تجلیل از موکب‌داران، پیرغلامان و مادحین و هیأت‌داران و تمام افرادی که به نوعی در برگزاری مراسم عزای حسینی نقش آفرین بوده اند تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتقاد برخی از اعضای شورا پیرامون عدم توزیع مناسب اعتبار میان موکب‌داران شهر قزوین در مراسم اربعین حسینی(ع ) در کشور عراق، می‌توانیم جلسه‌ای با موکب‌داران شهر قزوین داشته باشیم و نقطه نظرات آن‌ها را بشنویم تا سال آتی منسجم‌تر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha