توزیع 6000 نسخه قرآن در محافل قرآنی مساجد مصر
کد خبر: 4185524
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

توزیع 6000 نسخه قرآن در محافل قرآنی مساجد مصر

وزارت اوقاف مصر در چارچوب طرح قرآنی جدید خود برای تصحیح قرائت شهروندان علاقه‌مند در مساجد بزرگ این کشور شش هزار نسخه قرآن نو توزیع می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که در ماه دسامبر جاری، شش هزار جلد قرآن چاپ شده توسط شورای عالی امور اسلامی این کشور را در اختیار مساجد محل ختم قرآن کریم قرار می‌دهد.

اوقاف مصر اعلام کرد: این اقدام تشویقی برای شرکت‌کنندگان در مجالس تلاوت قرآن کریم و همچنین محافلی است که به تازگی در چارچوب طرح «قرائت خود را تصحیح کنید» در مساجد بزرگ برگزار می‌شود.

وزارت اوقاف مصر از پنجشنبه گذشته برنامه قرآنی «قرائت خود را تصحیح کنید» در مساجد بزرگ این کشور راه‌اندازی کرده است.

این برنامه هر شب بعد از نماز مغرب در ده‌ها مسجد این کشور به اجرا درآمده و اولین اجرای آن روز پنج‌شنبه در  مسجد سیده نفیسه آغاز شد.

وزارت اوقاف مصر می‌گوید: این برنامه به کسانی که مایل به تلاوت و حضور در مجالس قرآن کریم هستند کمک می‌کند تا قرائت خود را تصحیح کنند.

در این برنامه، یکی از قاریان ارشد یا یکی از ائمه جماعات مساجد یک چهارم از یک حزب قرآن را تلاوت می‌کند و حاضران پشت سر او آیات را تکرار می‌کنند.

وزارت اوقاف مصر تأکید کرده که به دلیل اولویت برنامه تصحیح قرائت قرآن، کلاس‌های آموزشی احتمالی در مساجد به بعد از ساعت اجرای برنامه مذکور موکول می‌شود.

انتهای پیام
captcha