خدمت‌رسانی به مردم پراکنده و سلیقه‌ای نباشد
کد خبر: 4185931
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
آیت‌الله سعیدی:

خدمت‌رسانی به مردم پراکنده و سلیقه‌ای نباشد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در هر کار خیری باید هم‌افزایی و همکاری صورت گیرد، گفت: پراکنده‌کاری و سلیقه‌ای عمل کردن حتی در کار خیر درست نیست و ممکن است یک خانواده بیش از نیازش خدمات دریافت کند و برخی خانواده‌های آبرودار کمتر از امکانات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت ححرم بانیو کرامت در دیدار اعضای شورای پیشرفت بنیاد علوی استان قم که روز گذشته 12 آذرماه، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی» اظهار کرد: این آیه یک معنای عام دارد که هر چیزی که عنوان نیکی و تقوا روی آن صدق کند خوب است که روی آن همکاری و هم‌افزایی صورت گیرد.

وی با اشاره به الگو بودن نهادهایی مانند بنیاد علوی، کمیته امداد و بهزیستی در ارائه خدمات هماهنگ و منسجم به محرومان، گفت: پراکنده‌کاری و سلیقه‌ای عمل کردن درست نیست و ممکن است یک خانواده بیش از نیاز خدمات دریافت کنند و برخی خانواده‌های آبرودار کمتر از امکانات بهره‌مند شوند که این برای جامعه و نظام آسیب‌زا است.

در ابتدای این دیدار مهدی قربانی‌کرم، مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم با بیان اینکه بنیاد علوی بازوی اجتماعی بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: حدود یک سال و نیم است که بنیاد علوی در قم شکل‌گرفته و مشغول محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌ای شهر قم و روستاها و بخش‌های مختلف قم است.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان صرف محرومیت‌زدایی در استان قم شده است، گفت: در بخش مسکن محرومان روستایی برنامه‌ریزی‌شده که به افرادی که زمین داشتند؛ ولی توان ساخت نداشتند ۱۰۰ میلیون وام بلاعوض و میل‌گرد و مصالح موردنیاز دریافت کنند و در بخش تأمین مسکن معلولان بهزیستی نیز برنامه‌ریزی‌شده تا سال آینده ۳۰۰ خانواده دارای دو معلول که در استان قم وجود دارد صاحب‌خانه شوند.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم افزود: ارائه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشاغل خرد خانگی، بیش از ۲ میلیارد تومان کمک به مرمت و تجهیز مساجد، بیش از ۲ میلیارد تومان کمک به تجهیز کانون‌های مساجد، بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان کمک به خانه‌های بهداشت حاشیه شهر و بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان کمک به تجهیز و مرمت مدارس حاشیه شهر از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد علوی در یک سال و نیم گذشته در استان قم بوده است.

 وی افزود: برنامه‌ریزی‌شده که در ۸ منطقه شهر قم در هر منطقه یک زمین چمن مصنوعی توسط بنیاد علوی هر کدام با هزینه یک میلیارد تومان احداث شود که تا یک ماه آینده همه این زمین‌ها به مرحله افتتاح خواهد رسید.

قربانی‌کرم بیان کرد: مرمت و بازسازی منزل محرومان، آبرسانی و احیای قنوات، روشنایی معابر و محلات کم‌برخوردار، احداث ایستگاه‌های آب شیرین، تجهیز بوستان‌های محلات حاشیه شهر، تهیه و توزیع بسته‌های مخصوص مادران شیرده، توزیع بسته‌های لوازم‌تحریر و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم‌برخوردار و اعزام رایگان به کربلای معلی و مشهد مقدس نیز در یک سال و نیم گذشته در دستور کار بنیاد علوی در استان قم بوده است.

وی با بیان اینکه ما به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنیم، گفت: ما به‌هیچ‌وجه تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه ۴۵۰ گروه جهادی را پای‌کار آورده‌ایم و تمامی فعالیت‌ها به‌وسیله گروه‌های جهادی و مردمی انجام می‌شود که باعث ضریب خوردن این خدمات شده است.

انتهای پیام
captcha