انتقاد سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت زندانیان در بحرین
کد خبر: 4186385
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

انتقاد سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت زندانیان در بحرین

دیده‌بان حقوق بشر و سازمان حقوق و دموکراسی بحرین صدور حکم حبس برای 13 نفر در بحرین را غیرقانونی دانسته و نسبت به شکنجه آن‌ها انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، دیده‌بان حقوق بشر و سازمان حقوق و دموکراسی بحرین حکم دادگاه کیفری بحرین علیه 13 بازداشتی را محکوم کرده و اعلام کردند که این افراد تحت شکنجه مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌اند.

این دو نهاد حقوق بشری با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند آن‌ها بیش از سه هزار صفحه از اسناد دادگاه را برای ارزیابی ادعای متهمان مبنی بر اینکه تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که یک زندانی به نام عباس مال الله در آوریل 2021 در زندان «جو» به علت کوتاهی‌های پزشکی جان خود را از دست داد. او متهم بود که علیه نگهبانان زندان دست به خشونت زده و اموال و دارایی‌های زندان را تخریب کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر و مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین در بیانیه خود تأکید کردند که محاکمه این زندانیان با نقض آیین دادرسی عادلانه همراه بوده است.

براساس اعلام این دو نهاد حقوق بشری، دادگاه بحرین برای محاکمه این گروه از زندانیان و صدور رأی علیه آن‌ها تنها به مصاحبه‌های انجام شده توسط دادستانی استناد کرده و درخواست وکیل مدافع زندانیان برای بازجویی از زندانبانانی که ادعا می‌شود به زندانیان تعرض کرده‌اند را رد کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر و مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین از دادگاه تجدیدنظر بحرین که در 10 دسامبر 2023 به درخواست تجدیدنظر در مورد این 13 زندانی رسیدگی خواهد کرد، خواستند تا به طور جدی درباره ادعاهای متهمان مبنی بر اینکه آن‌ها تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، تحقیق کند.

انتهای پیام
captcha