هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران برگزار شد
کد خبر: 4188081
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران برگزار شد

هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران با حضور بانوان دست‌اندرکار فعالیت‌های قرآنی شهر تهران و از سوی مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه برگزار شد.

هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران برگزار شدبه گزارش ایکنا، هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران با حضور بانوان دست‌اندرکار فعالیت‌های قرآنی شهر تهران و فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، الهه عطایی، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بانوان و زکیه عبداللهیان، دبیر نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران، اواخر هفته به همت مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه برگزار شد.

طی این همایش که جمعی از دست‌اندرکاران نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران حضور داشتند، ابعاد مختلف اجرای نخستین دوره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

عبداللهیان به نظرات بسیاری از شرکت‌کنندگان در همایش اشاره کرد که از وقت‌شناسی، حضور تمامی مدعوین پیش از ساعت آغاز رسمی همایش، فضای قرآنی و معنوی حاکم بر همایش اشاره و از دریافت نقاط ضعف، استقبال و تأکید کرد که برپایی چنین همایشی در این ابعاد و با حضور میزان بالای جمعیت در حالی که پخش زنده تلویزیونی نیز صورت می‌گیرد و رئیس قوه مقننه نیز در آن حضور دارد، پروتکل‌های خاص خود را دارد و شاید نارضایتی تعدادی را فراهم آورد که درصدد رفع همه ضعف‌ها برای ادوار بعد هستیم.

وی بیان کرد که همیشه آماده شنیدن نقطه نظرات بانوان هست و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در ادوار بعدی سطح همایش و برنامه‌های جانبی آن گسترده‌تر دیده شود و از این جمع بانوان درخواست کرد که صرفاً منتظر برپایی دورهمی‌های این چنینی نباشند و نقطه نظرات خود را با مراجعه به دفتر همایش بیان کنند.

در ادامه، قاسم‌پور طی سخنانی به اجرای نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران اشاره و فضای حاکم بر این آئین را معنوی توصیف کرد و گفت: تغییر سبک زندگی روی داده است. مقام معظم رهبری از دهه 70 موضوع شبیخون فرهنگی را بارها تأکید کردند. اقداماتی در برابر آن شبیخون انجام شد، اما در دو، سه دهه اخیر در برابر هجمه فرهنگی غرب این اقدامات آنچنان مؤثر نبود. تشکیل محافل قرآنی و محافل تبیینی در این راستا اهمیت بسیاری دارد. از سال 42 تا 1357 آن چه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد از میان مساجد، محافل قرآنی و هیئات مذهبی شکل گرفت و حتی در دوران جنگ تحمیلی هم این محافل در مدیریت جنگ مؤثر بودند. باید همت ما بیشتر از قبل باشد و این ظرفیت عظیم جلسات و محافل در جای جای کشور شناخته و از آن حمایت شود.

هم‌اندیشی بانوان فعال قرآنی شهر تهران برگزار شد

رئیس فراکسیون زنان و خانواده تصریح کرد: در این میان برای بهبود امور فرهنگی از مجلس انتظاراتی است و اقداماتی انجام شده است. مجلس، در حوزه عفاف و حجاب حتی بیش از وظیفه قانونگذاری خود ورود کرده است. مجموع جلسات نظارتی مجلس در سه کمیسیون اصل نود، فرهنگی، اجتماعی و در فراکسیون زنان، درباره حوزه عفاف و حجاب قابل تأمل است. وظیفه نظارت بر حُسن اجرای قوانین را نیز دارد و نماینده، مجموعه ابزاری چون، سؤال، استیضاح و تذکر را دارد.

انتهای پیام
captcha