حضرت زهرا(س) الگویی برای همه دوران است
کد خبر: 4191495
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

حضرت زهرا(س) الگویی برای همه دوران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای همه دوران است، گفت: فاطمه زهرا(س) مادر ائمه است و در همه امور اعم از دینداری، دفاع از ولایت، احترام به پدر و همسر، تربیت نسل و خانه‌داری سرآمد بود.

مراسم تجلیل از بانوان فاطمی در انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، ۱۲ دی‌ماه در ویژه مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان فاطمی که در جوار مرقد آقا سیدمحمد نجفی بندرانزلی برگزار شد با اشاره به جایگاه والای مادر در اسلام و سیره رفتاری بزرگان دین، اظهار کرد: یکی از جاهایی که دعا مستجاب است کنار قبر پدر و مادر است و این مسئله بیانگر جایگاه والای والدین به ویژه مادر است.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن روز زن و جایگاه مادران افزود: امروز را به نام مادر نامگذاری کردند زیرا فاطمه زهرا(س) مادر ائمه است و در همه امور اعم از دینداری، دفاع از ولایت، احترام به پدر و همسر، تربیت نسل و خانه‌داری سرآمد بود.

تدینی با بيان اینکه همه امامان از نسل این بانو هستند، گفت: در زمانی که برخی بدخواهان به پیامبر اکرم(ص) لقب ابتر می‌دادند نبی مکرم اسلام صاحب کوثر خیر کثیر شد.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) مادر ائمه است و ائمه پدر و مادر حیات معنوی ما هستند، در خصوص معنی برخی از اسامی و القاب این بانوی کریمه تصریح کرد: فاطمه یعنی دور از آتش و هر کس فاطمه زهرا(س) الگوی او باشد از آتش به دور است.

وی در خصوص معنای زهرا(س) تصریح کرد: زهرا به معنای نورانی است و فرموده خداوند متعال در آیه ۳۳ از سوره مبارکه احزاب «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» مهر تأییدی بر معصوم بودن این بانوی گرامی است.

تدینی با بیان اینکه این بانو، صدیقه است چون راستگوست و این القاب حضرت زهرا(س) هر کدام یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار را بیان می‌کند، افزود: انتخاب اسامی نیک یکی از تکالیفی است که پدر و مادر در قبال فرزندان دارند و انتخاب القاب و اسامی این بانوی کریمه را می‌توانیم بر دختران برگزینیم و مبادا بگوییم این اسامی قدیمی هستند در حالی که هر کدام از اینها افتخار ما و قطعا بهترین نام‌ها هستند.

وی با اشاره به روایت نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه «فاطمه پاره تن من است»، تصریح کرد: همه دختران پاره تن پدر خود هستند ولی این فرموده نبی مکرم به معنای این است که هر صفات و خوی نیکویی که نبی مکرم اسلام دارد، همان ویژگی‌ها را در وجود با سعادت فاطمه زهرا(س) می‌بینیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از دامن حضرت زهرا (س) بود که حَسنین تربیت شدند، گفت: این امر بیانگر جایگاه مادر در تربیت فرزندان است و مادران امروز با تاسی به این بانوی بزرگوار می توانند فرزندانی در طراز اسلام تربیت کنند.

گفتنی است، در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و با مشارکت شهرداری و شورای شهر بندرانزلی برگزار شد، از ۱۰۰ نفر بانوان قرآنی، زنان فعال در هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و همچنین سعیده مصطفوی خبرنگار ایکنا و ایسنا گیلان در بندرانزلی به عنوان بانوی فعال در عرصه اخبار قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha