اندیشه اسلامی قادر است همه نظریات موجود در جهان را دربر بگیرد
کد خبر: 4193088
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
آیت‌الله اراکی:

اندیشه اسلامی قادر است همه نظریات موجود در جهان را دربر بگیرد

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تألیفات و معارف آیت‌الله مصباح یزدی ثابت کرده است که اندیشه اسلامی قادر است همه نظریات موجود در جهان را در بر بگیرد.

محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دیماه در سومین همایش بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در عراق که به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مؤسسه بیت الحکمه برگزار شد، اظهار کرد: اگر اندیشه ژرف آیت‌الله مصباح یزدی را مورد بررسی قرار دهیم، خواهید دید کتاب‌ها، آثار و معارف او ثابت کرده است که اندیشه اسلامی قادر است همه نظریات موجود در جهان را در بر بگیرد.

وی افزود: امروز سیره علمی و علمی این فقیه مجاهد الگویی است برای حوزه‌های علمیه تا در مسیر راستین حرکت کنند و برای دفاع از دین جانفشانی کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح، استاد حوزه علمیه و فرزند آیت‌الله مصباح یزدی ضمن تجلیل از تلاش‌های انجام شده در احیای میراث این شخصیت عرفانی، از بیت الحکمه و تمامی نهاد‌های علمی و دانشگاهی شرکت کننده در بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی قدردانی کرد.

مجتبی مصباح، استاد حوزه علمیه

همچنین حمید التمیمی، رئیس دانشگاه المستنصریه عراق با اشاره به جنبه اندیشه سیاسی در علوم و آثار علامه مصباح یزدی و مقایسه با اندیشه درخشان شهید سید محمد باقر صدر، نکاتی را در خصوص این شخصیت برجسته حوزه علمیه بیان کرد و افزود: آیت‌الله مصباح یزدی توانست نظریات سیاسی غرب را در اداره حکومت‌ها در کشور‌های مختلف نقض کند.

سپس آیت‌الله غلامرضا فیاضی، رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: جنبه عرفانی جمعی از علمای هم عصر مانند علامه محمد حسین طباطبایی، شهید بهشتی و شهید قدوسی و همچنین علامه مصباح یزدی توانست عقیده اسلامی را در ذهن جوانان تثبیت کند.

همچنین محمد صادق الهاشمی، رئیس مرکز مطالعات عراق خاطرنشان کرد: علامه مصباح در تحکیم هویت اسلامی و ایجاد ارکان اساسی برای حکومت اسلامی نقش بسزایی داشت و در راه نشر علوم و مطالعاتی که در خدمت حکومت اسلامی است از عناوین و القاب دینی دوری می‌جست.

یادآور می‌شود، جمع کثیری از علما، محققان و روحانیون عراق و جمهوری اسلامی ایران به همراه تعداد زیادی از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در این همایش حضور داشتند.

اندیشه اسلامی قادر است همه نظریات موجود در جهان را دربر بگیرد

انتهای پیام
captcha