بسیج رسانه نقش هدایتگری رسانه را د‌‌اشته باشد
کد خبر: 4193422
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بسیج رسانه نقش هدایتگری رسانه را د‌‌اشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان اینکه اعتقادی به کلی‌گویی و صحبت‌های شعاری ندارم، اما روزانه اخبار رسانه‌های استان را رصد می‌کنم، گفت: بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد تا مدیریت، یعنی مطلب ارائه بدهد که جای این مهم در استان خالی است.

نشست اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 21 دی در نشست با اعضای بسیج رسانه کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ با بیان اینکه اعتقادی به کلی‌گویی و صحبت‌های شعاری ندارم، اما روزانه اخبار رسانه‌های استان را رصد می‌کنم، گفت: بسیج رسانه باید نقش هدایتگری در رسانه داشته باشد تا مدیریت، یعنی مطلب ارائه بدهد که جای این مهم در استان خالی است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار باید متعد باشد، افزود: خبرنگار لزوما نباید انسان مسلمان و یا فرد متعهدی باشد، باید به درستی خبر را منعکس کند اما برخی‌ها در جبهه‌های مختلف صحبت‌ها را غلط منعکس کرده و از تیترهای نادرست استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تعهد خبرنگار، یک مسئله انسانی است، بیان کرد: در حادثه تروریستی کرمان دچار بهت رسانه‌ای بودیم تا جائیکه روایت‌ها و آمارهای مختلفی را دیدیم، خوب است که دقت شود.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار در متن، ویرایش و کاربرد کلمات باید دقت داشته باشد، گفت: متأسفانه در این بخش در استان دچار مشکل هستیم و برخی سهل‌انگاری‌ها باعث تغییر در معنای جمله می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر کیفیت‌بخشی به اخبار منتشر شده رسانه‌های استان اظهار کرد: برخی وقت‌ها، خبرها، انسان را منجمد می‌کند، یعنی آنقدر سرد و بی‌روح بیان می‌شود.

وی درباره انفعال رسانه‌ای اظهار کرد: سؤال اینجاست چرا نباید در برابر اتفاقات واکنش نشان دهیم، سال گذشته در جریان اغتشاشات برخی‌ها نقاب به چهره گذاشتند و می‌گفتند به ما فش می‌دهند، بعد از اتفاقات نقاب‌ها را برداشتند، در سفر امسال رئیس‌جمهور تعدادی در مسجد عینک دودی گذاشته بودند تا آنان را نشناسند! در حالی‌که این جنگ رسانه‌ای است و باید همه بجنگیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در مقابله با رسانه‌های خارجی تحت الشعاع و منفعل قرار گرفتیم، گفت: نقش تبیینی ما کم و اندک است. باید سیاست جبهه کثیف رسانه‌ای دشمن را برای جامعه بازگو کنیم تا مردم مطلع شوند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم از زیر بار استکبار رسانه‌ای خارج شویم، این جمع باید نقش‌آفرینی کنند. حرکت‌ و اقداماتی که در استان انجام می‌شود باید منعکس شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: باید در انجام وظیفه خود سرازپا نشناسیم و علی‌رغم اینکه سنم بالاست اما با انگیزه به دیدار مردم می‌روم و تمام هدفم این است که حتی از دقیقه‌ها و ساعت‌ها در جهت رفع مشکلات مردمی نهایت بهره را ببریم.

انتهای پیام
captcha