بدون وحدت تمدنی و جهانی نمی‌توان با اندیشه صهیونیستی مقابله کرد
کد خبر: 4196260
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

بدون وحدت تمدنی و جهانی نمی‌توان با اندیشه صهیونیستی مقابله کرد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: اگر رژیم اسرائیل پروژه‌ای تمدنی، جهانی و انسانی برای تسلط دادن یک نژاد برتر بر جهان در همه زمینه‌‎ها است، ما هم بدون یک وحدت تمدنی و جهانی امکان مواجهه با آن را نداریم.

محمدعلی میرزایی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی میرزایی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، عصر شنبه، هفتم بهمن‌ماه طی سخنانی در نشست بر خط «فلسطین محور اتحاد جهان اسلام» اظهار کرد: مردم جهان اسلام در مناطق مختلف و با مذاهب و ادیان مختلف در این منطقه تمدنی نوعی همدلی روحی و روانی با مسئله فلسطین دارند و این یک امر مزمن و تاریخی است، اما ادعای اینکه ما یک آگاهی عمیق و بنیادین درباره فلسطین داریم، ادعای دقیقی نیست.

وی افزود: نگاه و اندیشه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به مسئله فلسطین، به خوانش و تفسیر ما معنا می‌بخشد، یعنی اینگونه نیست کشور‌هایی که نگاه اسلام‌گرا دارند، لزوماً با این نگاه با مسئله فلسطین روبرو شوند. همین تفاوت اساسی و فروکاهش مسئله فلسطین به اشغالگری یک نقطه، باعث بازشدن فضایی برای سوء تفاهمات می‌شود.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین میرزایی با طرح چند سؤال ادامه داد: چرا فلسطین باید در محوریت وحدت جهان اسلام باشد؟ آیا ما شاهد یک وحدت تحقق یافته بر اثر فهم تحقق یافته از فلسطین در جهان اسلام هستیم؟ آیا این مسئله ظرفیت همگراسازی تمدنی جهان اسلام را دارد؟

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسئله فلسطین مشخصه‌هایی دارد که به ظرفیت‌مندی در یکپارچه‌سازی جهان اسلام رسیده است؛ مسئله فلسطین آلوده به فتنه، مذهب‌گرایی و افراطی‌گری نیست و مسئله حاکم بر آن مسئله آزادسازی یک کشور عربی - اسلامی و ادیانی از اشغالگری غاصبان و از یک طرح جهانی و تمدنی است و ما عملاً داریم با یک جایگزین تمدنی مبارزه می‌کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با طرح این سؤال که آیا رژیم کودک‌کش اسرائیل در اشغال یک منطقه جغرافیایی خلاصه می‌شود؟ گفت: وجود رژیم کودک‌کش اسرائیل را باید از اشغالگری یک سرزمین عربی - اسلامی جدا کرد؛ رژیم کودک‌کش اسرائیل فقط راضی به اشغال کردن یک منطقه جغرافیایی نیست، او کل جهان اسلام را در برابر خودش می‌بیند و به دنبال ایجاد استحاله فکری، فلسفی، سیاسی جهان اسلام است.

وی افزود: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دنبال رهبری جنگ ادراکی و ذهنی و نرم علیه تمام جهان اسلام است و تحمل یک دولت قوی، مسلمان و مستقل و حاکم بر سرنوشت خود را ندارد؛ پس ما باید بین رژیم کودک‌کش اسرائیل به مثابه اشغالگر سرزمین مردمی مظلوم و بین رژیم کودک‌کش اسرائیل به عنوان طرفی در نزاع تمدنی و مدعی پارادایم و سنت‌های تمدنی و کسی که خود را نژاد برتر می‌داند، تفاوت قائل شویم. هر قوم، جمعیت و دین مذهبی که بخواهند بر سرنوشت خود مسلط باشند و رویکرد تمدنی در زندگی داشته باشند با ایده سلطه‌گرایانه رژیم کودک‌کش اسرائیل مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: درگیری رژیم کودک‌کش اسرائیل با تمام کانون‌های قدرتی است که زیر بار جریان غرب نمی‌روند و کشور‌هایی که می‌خواهند با رژیم کودک‌کش اسرائیل آزادسازی روابط کنند.

وی تصریح کرد: وجود رژیم کودک‌کش اسرائیل و رژیم صهیونیستی یهودی یک وجود تمدن‌ستیز، امت‌سوز و مخالف استقلال و آزادی تمام جهان اسلام بوده و به دنبال تسلط‌ورزی است و می‌خواهد زمین را از فساد پر کند تا بر زمین مسلط شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: اگر رژیم کودک‌کش اسرائیل پروژه‌ای تمدنی، جهانی و انسانی برای تسلط دادن یک نژاد برتر بر جهان در همه زمینه‌‎ها است، ما هم بدون یک وحدت تمدنی و جهانی امکان مواجهه با آن را نداریم و ما به عنوان ایرانی‌ها باید کانون روایت‌سازی از جریان رژیم کودک‌کش اسرائیل هم باشیم.

وی گفت: انقلاب باید پایتخت تولید روایت از واقعیت جهان‌سوز و آتش‌افروز رژیم کودک‌کش اسرائیل باشد. فلسطین می‌تواند نقطه کانونی و نقطه اصلی همبستگی در جهان اسلام باشد، چون هیچ شائبه‌ای ندارد و بزرگ‌ترین میدان مبارزه ماست که هیچ شائبه‌ای ندارد و هر انسانی اعم از مسیحی و مسلمان و شیعی و سنی و ایرانی و غیر ایرانی می‌تواند برخیزد و با اشغالگر مبارزه کند.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین میرزایی با بیان این مطلب افزود: لذا عنصر وحدت و بلکه ثقل وحدت تمدنی جهان اسلام نه فقط فلسطین، بلکه درک مسئله رژیم کودک‌کش اسرائیل و مبارزه با آن است؛ هردوی این‌ها باید در کنار هم دیده شوند، زیرا رژیم کودک‌کش اسرائیل به دنبال اشغال عقل اسلامی و فرهنگ اسلامی و وابسته‌سازی همه چیز در جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha