افتتاح نمایندگی المصطفی در غنا، نقطه عطفی در بحث تقریب مذاهب است
کد خبر: 4196988
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
امام شیعیان شمال کشور غنا:

افتتاح نمایندگی المصطفی در غنا، نقطه عطفی در بحث تقریب مذاهب است

امام شیعیان شمال کشور غنا گفت: افتتاح نمایندگی جامعه‌المصطفی در کشور غنا، نقطه عطفی در بحث تقریب مذاهب و رشد و توسعه عقلانیت است.

عبدالمؤمن سالیفو دالهو، امام شیعیان شمال کشور غنا

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ عبدالمؤمن سالیفو دالهو، امام شیعیان شمال کشور غنا که میهمان حرم مطهر رضوی است، عصر امروز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه در دیدار با رئیس جامعه المصطفی خراسان اظهار کرد: جامعه‌المصطفی اسباب رشد و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه مسلمان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را در اقصی نقاط دنیا فراهم آورده است.

امام شیعیان شمال کشور غنا افزود: افتتاح نمایندگی جامعه المصطفی در غنا نقطه عطفی در بحث تقریب مذاهب و رشد و توسعه عقلانیت در جامعه دینی است؛ لذا ما باید با تقویت ارتباطات با جامعه المصطفی، طلاب بیشتری را تربیت کرده و مردم با جامعه‌المصطفی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس جامعه‌المصطفی خراسان بیان کرد: نام جامعه‌المصطفی با هدف تقریب و وحدت مذاهب اسلامی پیرامون نام مبارک پیامبر اعظم(ص)، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده است؛ لذا اساس فعالیت ما مبتنی بر تقریب مذاهب است و تأکیدات مکرر رهبری هم بر این مسئله بوده است و ایشان اهانت به مقدسات فرق و مذاهب اسلامی را تحریم و به صورت جدی نهی کرده‌ا‌ند.

وی افزود: جامعه‌المصطفی در کنار مراکز علمی نام‌آشنایی همچون الازهر جزء بزرگ‌ترین مراکز علوم دینی جهان اسلام است و نمایندگی خراسان نیز بزرگ‌ترین نمایندگی جامعه المصطفی در میان نمایندگی‌های المصطفی است.

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در خراسان تصریح کرد: جامعه‌المصطفی العالمیة در طول سال‌ها فعالیت علنی خود، ابتکارات و نوآوری‌های علمی داشته که برخی از آن‌ها مانند رشته قرآن و علوم در جهان اسلام نیز سابقه نداشته است.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست پیرامون تداوم همکاری‌ها در حوزه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، معرفی دانش‌پژوهان مستعد و… گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha