واکنش عمار الحکیم به اقدامات بی‌ثبات کننده امنیت منطقه
کد خبر: 4197677
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

واکنش عمار الحکیم به اقدامات بی‌ثبات کننده امنیت منطقه

رهبر جریان حکمت ملی عراق حملات هوایی شب گذشته آمریکا به مقرهایی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم و تأکید کرد: حملات تجاوزکارانه بامداد امروز آمریکا به خاک این کشور نقض حاکمیت عراق و بی‌ثبات کننده امنیت منطقه است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق حملات هوایی آمریکا به تعدادی از مقرها و مواضع در مرزهای عراق و سوریه را محکوم کرد.

الحکیم در توئیتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: زیارت رجبیه امسال در  حالی برگزار می شود که عراق به سبب هدف قرار گرفتن تعدادی از مقرهای فرماندهی در مرزهای این کشور با سوریه در شرایط استثنایی به سر می برد. این درحالی است که همزمان شرایطی استثنایی را نیز در غزه تجربه می کنیم.

عمار الحکیم چنین اقداماتی را که منجر به تهدید ثبات و امنیت منطقه می‌شود؛ محکوم کرد.

 شهادت 16 عراقی در حمله آمریکا 

دولت عراق، ظهر امروز در بیانیه‌ای جزئیات تجاوز دیشب جنگنده‌های آمریکایی به حریم این کشور را اعلام کرد.

باسم العوادی، سخنگوی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای در واکنش به حملات آمریکا گفت که دولت امریکا مرتکب تعرضی جدید به حاکمیت عراق شد.

براساس بیانیه نخست‌وزیری عراق، وی افزود که مواضع نیروهای امنیتی عراق در دو منطقه عکاشات و القائم علاوه بر اماکن غیر نظامی مجاور هدف حملات جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت.

العوادی تصریح کرد که این حمله آشکار منجر به شهادت 16 نفر از جمله شماری غیرنظامی و مجروح شدن 25 نفر شد و خسارت‌های مادی به منازل مسکونی و دارایی‌های شهروندان وارد کرد.

جنگنده‌های آمریکایی در واپسین ساعات شامگاه جمعه، 13 بهمن، ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روزهای اخیر هدف حمله قرار دادند.

دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.

براساس این بیانیه، در پی این حمله، ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و همچنین ۲۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شده است.

یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق نیز بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.

انتهای پیام
captcha