چگونه پروژه تطهیر پهلوی شکست خورد + صوت
کد خبر: 4197903
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
محمد ناظمی‌اردکانی پاسخ داد:

چگونه پروژه تطهیر پهلوی شکست خورد + صوت

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با تأکید بر اینکه حتی با ارائه گوشه‌ای از قدرت جهنمی ساواک و خفقان‌ها و فسادهای آن دوران، پروژه تطهیر رژیم پهلوی شکست خورده است، گفت: حتی جریان‌های اپوزیسیون خارج‌نشین نیز عوامل رژیم ملحد پهلوی را که در اتفاقات سال قبل، چهره مدافع آزادی به خود می‌گرفتند، طرد می‌کردند.

محمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران

محمد ناظمی‌اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سؤال که انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی به ویژه حضور مردمی چه تحولی را نسبت به پیش از انقلاب رقم زد؟ گفت: انقلاب اسلامی «انفجار نور» بود. شاهدیم که بارقه‌های نورانی این انقلاب، بسیاری از کشورها را در برگرفته و همچنان نورانیت این مسیر برقرار مانده است.


بیشتر بخوانید:


ناظمی‌‌اردکانی ادامه داد: اگر سلطه آمریکا و قدرت‌های مسلط بر جهان، رو به افول رفته است، برگرفته از تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است. اگر شاهدیم که جبهه مقاومت، حرف اول را در منطقه می‌زند و حماس بیش از 100 روز مقاومت می‌کند و هنوز، اسرائیل از پس مقابله با آن برنمی‌آید، تمام اینها برگرفته از آموزه‌های اسلامی ـ انقلابی است. اگر یمن بر دریای سرخ مسلط است و امنیت کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را به خطر می‌اندازد، این اقتدار از آموزه‌های انقلاب اسلامی اخذ شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با اشاره به تحقق شعارهای انقلاب اسلامی «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بیان کرد: بسیاری از کشورها با این شعار از زیر یوغ کشورها و قدرت‌های مسلط، رهایی پیدا می‌کنند. همچنین دیگر ملت‌ها با این شعارها و آموزه‌های انقلاب اسلامی حا‌ضر نیستند زیر یوغ قدرت‌های مسلط بر جهان در رأس آن‌ها، آمریکا، باشند.

اقتدار بین‌المللی ایران برگرفته از آموزه‌های انقلابی ـ اسلامی

ناظمی‌اردکانی با اشاره به اینکه آزادی از طریق این آموزه‌ها، زندگی جدیدی می‌سازد، ادامه داد: نکته بارز این اقتدار بین‌المللی ایران برگرفته از این آموزه‌ها است، چنانچه در مذاکرات هسته‌ای شاهدیم که در یک طرف ایران بود و در طرف دیگر تمام قدرت‌های مسلط بر جهان. این مذاکرات با قوت و هدایت مقام معظم رهبری اجرا شد و آن هنگام دیدند، براساس توافقات صورت گرفت، از تعهداتی که بر آنها بار شده بود، بیرون رفتند؛ هر چند که ایران، تعهدات خود را انجام داد هر چند آنها سر باز زدند. این هم نشان‌دهنده اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه این اقتدار با حضور مردم در صحنه‌های مختلف پررنگ‌تر و مستحکم‌تر می‌شود، بیان کرد: اقتدار نظام با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی محکم‌تر می‌شود.

وی درباره واقعیات رژیم پهلوی و آزادی‌های سیاسی و امکان نقد حاکمیت در آن دوران با وجود پروژه تطهیر رژیم منحوس پهلوی از سوی رسانه‌های معاند گفت: افرادی که پیش از انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند و پیشرفت‌های الان کشور را دیده باشند، می‌توانند تصور درستی داشته باشند. در رژیم شاه، همه چیز ایران وابسته بود؛ اقتصاد کاملاً وابسته بود. در عرصه سیاست داخلی و خارجی، کاملا وابسته بودیم.

ساواک؛ قدرت جهنمی آن دوران

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با بیان اینکه آمریکا با یک اشاره می‌توانست اعضای دولت را جابجا کند و آنها برای ایران در خطوط اساسی، تصمیم‌گیری می‌کردند، بیان کرد: فردی نمی‌توانست کوچکترین انتقادی نسبت به ستم‌هایی که بر ملت می‌گذاشت، داشته باشد. ساواک، قدرت جهنمی آن دوران بود. تمام آنهایی که آزادی را فریاد می‌کردند، در زندان به سر می‌بردند. سخت‌ترین شکنجه‌ها بر آنها اعمال می‌شد.

وی ادامه داد: کشور ما در زمان رژیم ملحد پهلوی از لحاظ فرهنگی کاملاً خودباخته بود. باورها از ملت گرفته شده بود. از لحاظ اجتماعی نیز ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌داد می‌کرد. فقر و فساد در جامعه عیان بود و موج می‌زد، اما امروز شاهدیم که در عرصه‌های علمی به ویژه علوم جدید در دنیا صاحب حرف و مقام هستیم. در عرصه‌هایی علومی چون نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین، در ساخت سلاح‌های مدرن و پیشرفته و در انتقال تکنولوژی در دنیا، دست بالا داریم.

کد

مقام هجدهم ایران از لحاظ زیرساخت‌های اقتصادی

ناظمی‌اردکانی بیان کرد: در عرصه‌های اقتصادی با وجود آنچه در جامعه مورد نقد است، چون تورم و گرانی، اما باز از لحاظ بنیه‌ و زیرساخت‌های اقتصادی مقام هجدهم را داریم و این نباید دست کم، گرفته شود. اینکه دشمن سعی دارد تا در عرصه اقتصادی ما را شکست دهد و ارزش پول ملی را نزول دهد، اما با تمام این وجود، توانستیم مقاومت کنیم و ارزش پول ملی را به طُرق دیگری جبران کنیم. صنعت ما از وابستگی خارج شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با تأکید بر اینکه امروز برخی از توسعه‌های صنعتی در کشور متکی به دانش فنی خودمان است و رشد قابل توجهی داشتیم، گفت: از لحاظ اجتماعی، ناهنجاری‌هایی وجود دارد، اما این ناهنجاری‌ها را نسبت به قبل از انقلاب در حد صفر می‌بینم. ناهنجاری در جامعه است؛ اختلاف طبقاتی، تبعیض و سایر ناهنجاری‌ها در جامعه گاهاً دیده و بازگو می‌شود، اما نسبت به زمان گذشته قابل قیاس نیست.

عدم تبیین دستاوردهای گرانسنگ انقلاب برای جوانان

وی با اشاره به اینکه از لحاظ فرهنگی به این باور رسیدیم که در هر عرصه‌ای «ما می‌توانیم» شعار ما است، افزود: با این شعار، بن‌بست‌ها را کنار بزنیم، چنانکه در عمل نیز آن را نشان داده‌ایم، اما متأسفانه این پیشرفت‌های گرانسنگ انقلاب را آن طور که باید و شاید، برای نسل جوان و نوجوان تبیین نکردیم.

ناظمی‌اردکانی ادامه داد: چنانکه قشر جوان جامعه، با دستاوردهای انقلاب به خوبی آشنا نیستند و این اقدامات برای آنها به خوبی تبیین نشده است. از طرفی نیز دشمن هنگامی که کوچکترین ضعف در جامعه و نظام اداری کشور رخ می‌دهد، با بزرگنمایی موجبات تخریب اذهان جامعه را فراهم می‌سازد. همانطور که مقام معظم رهبری با عنوان «جهاد تبیین» مطرح کردند، باید به این موضوع پرداخت تا دشمن نتواند با امپراتوری رسانه، سوءاستفاده کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مهمترین اقدامات فعالانه برای بی‌اثر کردن پروژه تطهیر پهلوی چیست؟ گفت: آنها با در اختیار داشتن امپراتوری رسانه‌ای و با استفاده از باقی‌مانده‌های رژیم پهلوی، تمام تلاش‌شان را معطوف کردند تا جای حق و باطل را تغییر دهند، اما باید هوشیار باشیم، چرا که با حداقل‌ها می‌توان آنها را افشا کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با تأکید بر اینکه با ارائه گوشه‌ای از قدرت جهنمی ساواک در پیش از انقلاب و خفقان‌های رژیم شاه و فسادهای آن دوران، پروژه تطهیر رژیم پهلوی شکست خورده است، گفت: شاهد بودیم که در سال گذشته، سالی که اغتشاشات در کشور رخ داد و شکست خورد، تمام اپوزیسیون‌های خارج از کشور، عوامل رژیم ملحد پهلوی که سرکرده‌اش رضا پهلوی بود، به سخره گرفتند و گفتند «شما کسانی هستید که در زمان گذشته و پهلوی چنین رفتارهایی، پدرتان یا عوامل شاه داشت و الان اگر دم از آزادی، استقلال و ... بزنید، جز مسخره‌ای بیش نیست». این خود حکایت از شکست این پروژه دارد.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha