اعزام بیش از ۱۶ هزار نفر از استان کرمان به راهیان‌نور
کد خبر: 4199893
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

اعزام بیش از ۱۶ هزار نفر از استان کرمان به راهیان‌نور

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام بیش از ۷۱۷۵ نفر از اقشار مختلف کرمان به اردوهای راهیان‌نور خبر داد و گفت: امسال ۴۴۹۳ دانش‌آموز و بیش از ۴۵۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» و همایش تجلیل از عوامل اجرایی راهیان‌نور در کرمان با اشاره به وسعت استان کرمان و نحوه برگزاری اردوهای راهیان‌نور در استان، گفت: شرکت‌کنندگان در این اردوها ابتدا از شهرستان‌ها به مرکز استان می‌آیند و سپس به سمت سرزمین نور حرکت می‌کنند. همچنین اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی موضوع ویژه‌ای است که براساس ابلاغیه‌ها انجام می‌شود و دانش‌آموزان یک شب باید در شیراز باشند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری معارف جنگ و ایثار و شهادت، افزود: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم کرمان به سرزمین نور رفتند که بیش از ۴۵۰۰ نفر آنها دانش‌آموز بودند. تمرکز اردوهای امسال بر روی اقشار مختلف بود و علاوه بر راهیان پیشرفت، راهیان‌نور را پیش گرفتیم و امسال ۴۴۹۳ دانش‌آموز و تعداد زیادی از دانشجویان به این اردوها اعزام می‌شوند. هدف گذاری برای راهیان‌نور دانشجویی بیش از ۴۵۰۰ نفر است و امروز حدود ۱۵۰۰ نفر اعزام می‌شوند.

سردار نظری از اعزام بیش از ۷۱۷۵ نفر از اقشار کارگری، ادارات، پیشکسوتان، بخش عمران، کشاورزی صنعت به اردوهای راهیان‌نور خبر داد و اظهار کرد: در نوزدهمین جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» ۱۲۵ اثر رسانه‌ای و محتوایی در حوزه‌های کمیک‌موشن، کلیپ، خاطره و... ارسال شده که پس از داوری‌های انجام شده امروز از ۱۶ نفر تقدیر می‌شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه راهیان‌نور هم پیش‌گیری و هم درمان برای آسیب‌دیدگان فرهنگی است، گفت: راهیان‌نور در حوزه اثرگذاری فرهنگی هیچ نسخه بدیلی ندارد و شاید این اثرگذاری به دلیل پیکرهای مطهر شهداست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که لشکر ۴۱ ثارالله در مناطق عملیاتی برای برگزاری اردوها دارد، بیان کرد: دور بودن راه بار بزرگی بر دوش استان می‌گذارد و برای هزینه حمل و نقل باید تدبیر کرد. بیشترین اثرگذاری این اردوها بر فعالیت‌های دانش‌آموزی است و اگر ظرفیت داشته باشیم تا همه دانش‌آموزان را به سرزمین‌های نور ببریم کار ارزشمندی است اما هزینه رفت و آمد زیاد و نیازمند تخصیص یک سرانه برای استان است.

انتهای پیام
captcha