همایش «شکوه مشارکت» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4202484
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

همایش «شکوه مشارکت» در یاسوج برگزار شد

به همت حوزه علمیه استان کهگیلویه‌وبویراحمد همایش شکوه مشارکت با حضور کاندیدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان در یاسوج برگزار شد.

همایش «شکوه مشارکت» با حضور کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان امروز، 9 اسفندماه در همایش شکوه مشارکت در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: یک حاکم دین باید سه ویژگی علم، اخلاق و مبدایت برای عدالت اجتماعی و عدل داشته باشد تا بتواند به حاکمیت برسد.

وی ضمن تاکید بر اینکه قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد، اظهار کرد: انسان‌هایی که می‌خواهند عزت و شرف امامت و حقایق رسالت در جامعه آنها جاری شود، باید بیایند و مشارکت کنند و حجت‌ها با این مشارکت تمام شود.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد و شیراز در ادامه افزود: نقش حضور مردم و مشارکت در بیانات مقام معظم رهبری آن‌چنان برجسته شد که باید قدرت نظام پس از لطف خدا را متکی به حضور مردم دانست.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل بیش از هزار سال تلاش علمای بزرگ و انبیای الهی بوده و امروز ما میراث دار عظمت و این نعمت بزرگ هستیم.روحانیت همیشه پشتیبان مردم، در کنار آنها و نسبت به مشکلاتی که می‌خواهد در جامعه رسوخ پیدا کند باید نقاد باشد.

وی با اشاره به رسالت مجلس خبرگان رهبری و کسی که این مسئولیت سنگین را بر عهده می‌گیرد، افزود: امامت و امت دو رکن اساسی نظام هستند و زمانی هر دو به نتیجه می‌رسند که رابطه بین این دو رکن برقرار باشد.

این استاد حوزه‌های علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه احساس من این است که مجلس خبرگان نقطه اتصال امامت و امت به عنوان دو نقطه عظیم است، تصریح کرد: به شدت نیازمند ولایت‌پژوهی در بین مردم هستیم که بار اصلی آن بر دوش خبرگان و نمایندگان است.باید اتصال ولایت و جایگاه ولایت و رهبری برای مردم تبیین شود که این کار به درستی انجام نشده است.

انتهای پیام
captcha