کنفرانس بین‌المللی مهدویت در ترکیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4202528
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

کنفرانس بین‌المللی مهدویت در ترکیه برگزار می‌شود

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در ترکیه از برگزاری کنفرانس بین‌المللی دو روزه مهدویت در استانبول خبر داد.

سیدوحید کاشانی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدوحید کاشانی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: این کنفرانس بین‌المللی با هدف گفتمان‌سازی، ایجاد فضای گفت‌‌وگو‌های الهیاتی و تداوم آن بین نخبگان دو کشور ترکیه و ایران که می‌تواند زمینه همکاری‌های علمی و آکادمیک بین مراکز علمی دو کشور را توسعه دهد، برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی المصطفی «تبیین اندیشه مهدویت» را هدف دیگر این کنفرانس بین‌المللی عنوان کرد وافزود: این کنفرانس در چهار موضوع «مهدویت در قرآن»، «مهدویت در احادیث»، «مهدویت در مکاتب دیگر» و «باور به مهدویت از منظر جامعه‌شناسی» با حضور اساتید و چهر‌ه‌های علمی ایران و ترکیه طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در هتل الیت ورد فلوریا استانبول برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی ادامه داد: در سال‌های اخیر برخی در ترکیه منکر اصل مهدویت هستند و یا برخی دیگر اصرار بر این دارند که در قرآن عقیده‌ای به نام مهدویت وجود ندارد، لذا کنفرانس درصدد تبیین عقلانی «اندیشه مهدویت» است؛ از همین رو نمایندگی المصطفی در ترکیه، کنفرانس بین‌المللی مهدویت را با حضور اساتید دانشگا‌ه‌های ترکیه و اساتید المصطفی در شهر استانبول دنبال خواهد کرد.

وی گفت: در این کنفرانس دو روزه اساتیدی همچون حجج اسلام والمسلمین و آقایان «محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل المصطفی»، «عزالدین رضانژاد، عضو هیئت علمی المصطفی»، «محمد تقی سبحانی، مدیر بنیاد فرهنگی امامت»، «امداد توران، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب»، «شیخ قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علماء اهل بیت (ع) ترکیه»، «حیری قیرباش اوغلو، عضو هیئت علمی دانشگاه آنکارا»، «محمد اوکوران، عضو هیات علمی دانشگاه آنکارا»، «عبدالعزیز بایندر، رئیس وقف سلیمانیه»، «اسلام اوزکان، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی» و «شیخ حسن قناعتلی، دبیرعلمی کنفرانس» به ارائه موضوعات مورد نظر خود خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، این کنفرانس طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت 14:30 به وقت استانبول و ۱۵ به وقت ایران در هتل الیت ورد فلوریا استانبول برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای استفاده از محتوای ارائه شده اساتید می‌توانند به نشانی انیترنتی ذیل مراجعه کنند.

 لینک کانال تلویزیونی المصطفی قرآن تی وی 

https://youtube.com/@ELMUSTAFAKURANTV?si=W۸WnF۷vMsUIZX۲Yr

لینک سایت المصطفی قرآن تی وی 

https://elmustafakurantv.com

کنفرانس بین‌المللی مهدویت در ترکیه برگزاری می‌شود

انتهای پیام
captcha