نوسازی فرش‌های روضة النبی(ص) در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 4203715
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

نوسازی فرش‌های روضة النبی(ص) در آستانه ماه رمضان

به همت اداره کل امور مسجدالنبی(ص) و در آستانه ماه مبارک رمضان، فرش‌های روضة النبی تعویض و فرش‌های نو جایگزین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از السبق، نوسازی و تعویض فرش‌های این بخش از مسجدالنبی(ص) جزء اقدامات اداره کل امور این مسجد برای استقبال از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان است.

نوسازی فرش‌ها در روضة النبی(ص) طبق بالاترین استانداردهای جهانی و در چارچوب سیستم یکپارچه خدماتی است که از سوی اداره کل رسیدگی به امور مسجدالنبی و در راستای تسهیل امور مربوط به زائران و نمازگزاران انجام می‌شود.

روضه منوره یا روضه شریفه، مکانی در مسجد النبی مابین منبر و منزل پیامبر اسلام(ص) است و برای مسلمانان از فضیلت بسیاری برخوردار است. چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «فاصله بین خانه و منبر من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من در بالای حوض من قرار گرفته است».

روضه شریفه دارای اماکن مهم و برجسته‌ای همچون محراب رسول خدا(ص) است؛ محلی که پیامبر اکرم پس از تغییر قبله به سوی مسجد الحرام در آنجا نماز می‌گزاردند. همچنین ۶ ستون‌ که در زیر گنبد قرار دارد و منبر رسول خدا(ص) در بخش غربی از دیگر قسمت‌های این مکان است.

در بخش شرقی این روضه نیز منزل عایشه ام المؤمنین، از همسران رسول خدا(ص) و قبر رسول خدا(ص) و همچنین قبور ابوبکر و عمر قرار دارد.

مساحت روضه منوره ۳۳۰ متر مربع با طول ۲۲ متر و عرض ۱۵ متر است.

انتهای پیام
captcha