جامعه المصطفی آمادگی تعامل با مراکز علمی جهان را دارد
کد خبر: 4205130
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی:

جامعه المصطفی آمادگی تعامل با مراکز علمی جهان را دارد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: مجموعه المصطفی آمادگی لازم برای ایجاد ارتباط بین مراکز علمی ایران و سایر مراکز علمی جهان را دارد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در دیدار سفیر جدید کشورمان در نیجر اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی با رویکرد ارتقای دوستی و برادری میان ملت‌ها، آمادگی دارد به عنوان حلقه وصل میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور عمل کند. امیدواریم این دیدار فرصت مناسبی برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌های علمی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر را فراهم آورد.

منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دانشگاه بین‌المللی المصطفی به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص دارد و عضو فعال اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع در جامعه‌المصطفی، خاطرنشان کرد: این رشته‌ها در سه حوزه دانشی اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی به دانش‌پژوهان المصطفی ارائه می‌گردد. در مجتمع زبان و فرهنگ‌شناسی المصطفی، ۱۸ زبان از فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی تا زبان‌های آفریقایی مانند هوسی و سواحیلی تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۰ ملیت در واحد‌های داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی به صورت حضوری و برخط، یادآور شد: حدود ۴۰ درصد از دانش‌پژوهان المصطفی را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر حضور طلاب و فراگیران مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان در واحد‌های جامعه‌المصطفی، ابراز کرد: المصطفی با بیش از ۳۰۰ دانشگاه و مرکز علمی در داخل و خارج از ایران قرارداد همکاری داشته و دوره‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی مشترک را با همکاری این مراکز برگزار می‌کند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی سالانه پذیرای چند هزار نفر از اساتید و دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام عباسی، راهبرد آموزشی المصطفی را تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشور‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در حالی که برخی مراکز آموزشی در جهان اسلام و خارج از آن به تفکر افراطی‌گری و تکفیر دامن می‌زنند، احترام به مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راهبرد اساسی المصطفی و دانش‌پژوهان این مرکز است.

در ادامه علی تیزتک، سفیر جدید کشورمان در نیجر با ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، فعالیت‌های علمی و فرهنگی المصطفی را سرمایه‌ای مهم برای ایران، جهان اسلام و شایسته تقدیر دانست.

یادآور می‌شود، علی تیزتک، سفیر جدید ایران در نیجر در سوابق خود عهده‌دار معاونت سفارت ایران در عشق‌آباد (ترکمنستان) بوده است. وی جایگزین مهدی کاردوست، سفیر سابق ایران در نیامی شده است.

انتهای پیام
captcha