تصور مقام حضرت خدیجه(س) ممکن نیست + فیلم
کد خبر: 4206206
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲
آیت‌الله ابن‌الرضا در گفت‌وگو با ایکنا:

تصور مقام حضرت خدیجه(س) ممکن نیست + فیلم

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما اهمیت حضرت خدیجه(س) را از وجود مقدس حضرت زهرا(س) می‌فهمیم زیرا او ظرف وجود مقدس حضرت زهرا(س) است و این مسئله فوق تصور ماست.

ابن الرضادهم رمضان مصادف است با سالگرد وفات ام‌المومنین حضرت خدیجه(س). آیت‌الله سید محمد ابن‌الرضا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به یادآوری فضایل این بانوی گرامی اسلام پرداخت و گفت: حضرت خدیجه طبق روایات، ام‌المؤمنین است؛ ما اهمیت حضرت خدیجه(س) را از وجود مقدس حضرت زهرا(س) می‌فهمیم زیرا او ظرف وجود مقدس حضرت زهرا(س) است و این مسئله فوق تصور ماست.

وی افزود: تفاوتی میان حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) نیست و پیامبر(ص) فرمود فاطمه بضعه منی. فاطمه بخشی از وجود من است یعنی خود من است؛ در مورد امام حسین(ع) هم این تعبیر را دارد و علی(ع) هم که به تعبیر  قرآن از نفس پیامبر است لذا ایشان که می‌خواهد ظرف وجودی چنین دختری باشد با پیامبر و علی فرقی ندارد؛ ببینید چه مقامی دارد.   

استاد حوزه قم با بیان اینکه حضرت علی(ع) شریک پیامبر(ص) و شریک رسالت است و چنین انسانی جایگاه خیلی بالایی دارد، اظهار کرد: وقتی حضرت پیامبر(ص) رحلت فرمودند غم عالم وجود امیرالمؤمنین(ع) را گرفت؛ کما اینکه وقتی حضرت خدیجه(س) از دنیا رفتند غم عالم پیامبر(ص) را گرفت.

وی در ادامه افزود: ما در زیارات، ائمه را فرزندان حضرت خدیجه می‌دانیم لذا ایشان، مادر خلقت است و این جایگاه بسیار والایی است که هر کسی نمی‌تواند به آن دست یابد. ولی متاسفانه حسادت‌هایی نسبت به این بانوی ارجمند اسلام صورت گرفت و هر وقت پیامبر(ص) قصد داشت از او تمجید کند محسود برخی افراد قرار می‌گرفتند ولی باز مطالب و روایات ارزشمندی در مورد جایگاه آن بانو نزد پیامبر(ص) و ائمه(ع) وارد شده است.

آیت‌الله ابن‌الرضا تاکید کرد: تربیت امیر مؤمنان یکی از کارهای مهمی است که توسط حضرت خدیجه(س) انجام شده است و این مقام والا برای حضرت خدیجه در تاریخ ثبت است. انشاءالله مشرف به مکه شویم و قبر مطهر حضرت خدیجه و ابوطالب(ع) را زیارت کنیم وگرنه درک مقام ایشان برای افرادی چون ما چندان میسر نیست. 

 

انتهای پیام
captcha