پیش‌گویی قرآن درباره نسل‌کشی یهودیان + فیلم
کد خبر: 4207930
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
چشمه حکمت/ 10

پیش‌گویی قرآن درباره نسل‌کشی یهودیان + فیلم

همسو و هم‌روایت با جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس بر مردم مظلوم غزه؛ بنا بر روایت‌های متقن کلام‌الله مجید در پیش‌گویی‌ها و پیشی‌بینی‌های روزگار آینده به ویژه با محوریت قوم صهیون (بنی‌اسرائیل) که از مسیر عبودیت منحرف شدند، می‌توان درباره مسئله «نسل‌کشی یهودیان» به قصه اصحاب اُخدود در قرآن حکیم اشاره کرد.

سلسله برنامه‌های «چشمه حکمت» خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در ماه مبارک رمضان با اتکا به مجموعه سه جلدی کتاب «قصه‌های عبر‌ت‌آموز قرآنی» به قلم قاسم ایمانی تلاش می‌کند تا با اتکا به بطن و متن آموزه‌های قرآن کریم در مسیر سعادت و رستگاری بشر؛ به ارائه مبانی و معارفی دست زند که ریشه آنها در فرامین الهی و روایت آنها از متن کلام‌الله مجید؛ زبان پیامبر اکرم(ص)؛ احادیث ائمه‌ اطهار(ع) و مجلدات شریف و گران‌سنگ تشیع قرار دارد.

دهمین بخش از سلسله درس‌گفتارهای «چشمه حکمت» بر باب «پیش‌گویی قرآن درباره نسل‌کشی یهودیان» با استناد به سوره مبارکه «بروج» آیه شریفه 14 و همچنین تفسیر این آیه در جزء 30 جلد 26 کتاب معظم «تفسیر نمونه» به قلم آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی استوار است.

قصه اصحاب اُخدود

در سوره مبارکه «بروج» آیه شریفه 4 چنین می‌خوانیم: «مرگ بر آدم‌سوزان خندق»

همچنین در جزء 30 جلد 26 در کتاب معظم «تفسیر نمونه» به قلم آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی نیز چنین روایت شده است: «اُخدود (به‌معنای گودال)، خندق‌هایی عظیم از آتش که با عرض 12 زراع و طول آن 40 زراع بوده ‌است و برخی گفته‌اند هفت گودال بوده.

در بین همه تواریخ و تفاسیر چنین معروف است که «ذونواس» آخرین پادشاه «حمیر» (قبیله‌ای از قبایل معروف یمن) بود که به دین یهود درآمد و نام خودش را «یوسف» گذاشت و گروه حمیر از او پیروی می‌کردند.

به ذونواس خبر داده‌اند که در سرزمین «نجران» در شمال یمن هنوز گروهی نصرانی هستند. یهودیان هم‌مسلک ذونواس، او را مجبور کردند که نجرانی‌ها را به دین یهود درآورد. ذونواس به سوی نجران حرکت کرد و همه نصرانی‌های نجران را جمع کرد و دین یهود را به آنها عرضه کرد. اما آنان نپذیرفتند و شهادت را انتخاب کردند.

ذونواس گودال‌ها را پُر از آتش کرد و 20هزار نفر را به آتش سوزاند و گردن زد و با شمشیر قتل‌ عام کرد. دراین‌میان یک نصرانی فرار کار کرد و به روم نزد «قیصر» رفت و از ذونواس شکایت کرد.

قیصر گفت: «سرزمین شما از ما دور است» و سپس نامه‌ای به پادشاه حبشه (نجاشی) نوشت. «نجاشی» از این قضیه خیلی ناراحت شد و به سوی یمن لشکر کشید و از خاموش کردن آیین مسیحیت خشمگین شد. با نبردی سخت سپاه ذونواس را شکست داد و گروه بسیاری از آنان را کشت؛ طولی نکشید که سرزمین یمن به دست نجاشی افتاد و به صورتی ایالاتی از ایالات حبشه درآمد.

اجرا، خوانش و روایت از امین خرمی

انتهای پیام
captcha