حمله به مراکز درمانی و دیپلماتیک؛ فقدان تعهد رژیم صهیونیستی به معاهده‌های بین‌المللی
کد خبر: 4208224
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
یادداشت وارده؛

حمله به مراکز درمانی و دیپلماتیک؛ فقدان تعهد رژیم صهیونیستی به معاهده‌های بین‌المللی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در یادداشتی بر عدم تعهد رژیم اشغالگر قدس به معاهده‌های بین‌المللی با حمله به مراکز درمانی، امدادی و دیپلماتیک تأکید کرد و روز قدس را روز همدلی و مشارکت مردم در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

یادداشت وارده

سیدحمید جمال‌الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده است بر عدم تعهد رژیم اشغالگر قدس به معاهده‌های بین‌المللی با حمله به مراکز درمانی، امدادی و دیپلماتیکی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم بی‌دفاع تأکید کرد و روز قدس را روز همدلی و مشارکت مردم در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

متن این یادداشت را در ادامه می خوانیم:   

«يَا غِياثَ مَنْ لَاغِياثَ لَهُ/ ای پناه آن‌که پناهی ندارد» (فراز 28 دعای جوشن کبیر).

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در اعلام همراهی و همبستگی مسلمانان جهانان با مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی، به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و ذات مقدس جورستیز و آزادی‌خواه آن، روز جهانی قدس نام گرفته است.

نکته مهم که همیشه باید مد نظر داشت، ادعای این رژیم، همپیمانان، پروپاگاندای تبلیغاتی - رسانه‌ای و مافیای جهانی آن در به وجود آوردن و تشکیل آن به دلیل تظلم‌خواهی و مبارزه با نژادپرستی و تلاش برای نجات حیوانات و کره زمین است اما رژیم اشغالگر قدس از هیچ جنایتی در حق مردم بی‌دفاع خودداری نمی‌کند. 

در سال گذشته و امسال نیز سبوعیت این رژیم شدت گرفته و بیش از پیش و با گستاخی تمام، زنان و کودکان و بیماران و نیروهای امدادی در نوار غزه را آماج حملات غیرقابل چشم‌پوشی و پاک‌سازی قومی قرار داده است. 

رژیم اشغالگر قدس با حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و امدادی و سفارت‌خانه و کنسولگری نشان داده که به هیچ حد و مرز و قانونی متعهد نیست و در راه رسیدن به مطامع غیرانسانی و غیراخلاقی خود از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد بود.

بر ما و بر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و حق‌طلبان در سراسر جهان واجب است تا با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعتراض خود را درباره این جریان ضدبشری و تمامیت‌خواهانه سرمایه‌داری جنگ‌افروز به گوش همه برسانیم و از ملت مظلوم فلسطین حمایت قاطع نماییم و به جنگ و جنگ‌افروزان، به غارت و خون‌ریزی، و به ظلم و ناامنی نه بگوییم.  

خداوند را شاکریم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت آرامش، امنیت و فرصت خدمت برخورداریم و می‌توانیم صدا و یاور مظلومان در سراسر کره خاکی باشیم. 

این همه را مدیون خون شهیدانی هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری «از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلحا، متنعم به نِعَم الهی‌اند». 

در پایان هم‌نوا با دعای جوشن صغیر در این لیالی ارزشمند قدر می‌خوانیم: «وَ أَنَا الْمَخْدُومُ الْمُنَعَّمُ الْمُعافَی الْمُکرَّمُ فِی عافِیةٍ مِمَّا هُوَ فِیهِ، فَلَک الْحَمْدُ عَلی ذلِک کلِّهِ مِنْ مُقْتَدِرٍ لَایغْلَبُ، وَذِی أَناةٍ لَایعْجَلُ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنِی لِنَعْمائِک مِنَ الشَّاکرِینَ، وَلِآلائِک مِنَ الذَّاکرِینَ/ اما من مورد احترام دیگران و در نعمت و تندرستی‌ام و گرامی‌ام داشته‌اند، از آنچه آن درمانده به آن گرفتار است در سلامت کاملم، پس تو را سپاس بر تمام این الطافی که به من بخشیدی ای توانای شکست‌ناپذیر و بردباری که شتاب نورزی، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا بر نعمت‌هایت از شاکران، و در برابر عطاهایت از ذاکران قرار بده».

سیدحمید جمال‌الدینی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام
captcha