صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری ایران بازی خطرناکی را آغاز کرده‌اند
کد خبر: 4208738
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
خطیب جمعه تهران:

صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری ایران بازی خطرناکی را آغاز کرده‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را با حمله به کنسولگری و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه آغاز کرده و جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی فعال، هوشمند و باصلابت با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را برهم خواهد زد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه هفدهم فروردین ماه که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی اظهار کرد: در روزهای زیبای انسان‌ساز ماه رمضان قرار داریم؛ ماه نزول زیباترین سخن و کلام برای ساخت یک انسان زیبا و جامعه زیبا در تراز حیات جامعه انسانی. مدرسه ماه رمضان مدرسه تربیت انسان و زمینه‌ساز تعالی جامعه بشری است.

وی افزود: مجموعه معارف حیات‌بخش قرآن و مدرسه پیامبر اعظم و اهل بیت(ع) او راه را برای تحولات روحی و اخلاقی، فکری و اعتقادی در راستای ساخت یک انسان و جامعه زیبا هموار می‌کند و این نقشه راه بر مدار یک هسته مرکزی نیرومند و تحول‌آفرین شکل گرفته است. تلاش‌های فراگیر در حوزه‌های اخلاقی، اعتقادی، فکری، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و مدیریتی همه و همه بر مدار جهاد با نفس و تربیت جان و روح سامان می‌گیرد. هرچند انسان و جامعه مخاطب قرآن باید به صورت هماهنگ و متوازن در همه حوزه‌ها گام بردارند اما تربیت جان و روح تقدم رتبی دارند و عمل صالح در پرتو تهذیب نفس و حاکمیت عقل پرورده شده با وحی در جان بشر شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در میدان مبارزه با نفس می‌توان از آیات قرآن کریم و آموزه‌های آمیخته به مدرسه وحی استفاده کرد تا از این طریق آراستگی کلام به پشتوانه علمی و معرفتی را به دست آوریم. اگر می‌خواهیم متحول شویم و راه را برای تحول هموار کنیم کلیدواژه حرکت تحول در سخن و کلام است. آراستگی به تقوا یک توصیه عمومی و همگانی است. سخن خود را باید اصلاح کنیم و تلاش کنیم کلاممان قول سدید و به دور از هرگونه سوءبرداشت باشد. قول سدید زیبایی شکلی دارد و لذا سخن خوب را باید خوب بیان کرد.

قول ما سدید باشد

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه به نظریه و دیدگاه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف توجه شود، افزود: در همه حوزه‌ها باید تلاش کنیم قول ما قول سدید باشد و با اولین نقد و چالش فرونپاشد و این راه تحولات اجتماعی است. همچنین باید تصمیمات مستحکم با بالاترین پشتوانه علمی و کارشناسی اتخاذ شوند و در گفت‌وگوی با یکدیگر ادب و جایگاه انسانی افراد را لحاظ کنیم. خداوند جامعه‌ای را که قول سدید در آن جاری نشده و بدون بررسی در آن تحلیل ارائه می‌شود را خطاب قرار می‌دهد. قرآن کریم تأکید می‌کند سخنی را به زبان بیاوریم که قابل استناد و مستحکم باشد.

وی ادامه داد: اختلاف فکری، اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی در کشور یک امر طبیعی است اما نفرت‌پراکنی غیر از اینهاست و نباید خود را تخریب کنیم و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بر آن تأکید فرمودند. اختلافات نباید موجب نفرت‌افکنی شوند. جناح‌های سیاسی باید در دفاع از ارزش‌های ملی و قدرت ملی متحد باشند و این دغدغه قرآن است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: مراقب باشید فضایل اخلاقی فرونریزد و از واژگونی اساس اخلاق بپرهیزید. مراقب زبان خود باشید و زبان را کنترل کنید زیرا زبان سرکش صاحب خود را به هلاکت می‌اندازد. به خدا سوگند بنده‌ای را نمی‌بینم تقوایی مفید داشته باشد مگر آنکه زبانش را کنترل کند. لذا قرآن می‌فرماید پایه، قول سدید است و بعد می‌فرماید صاحبان اندیشه در این سخن بیندیشند. قرآن تأکید می‌کند اگر مردم قول و زبان خود را اصلاح کنند گذشته آنها را اصلاح خواهم کرد. یکی از نزدیکترین راه‌ها برای آمرزش گناهان اصلاح قول است.

روز قدس امسال روز رویارویی امت اسلام با مستکبران جهانی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم گفت: در روز قدس پساطوفان‌الاقصی قرار داریم و این روز مبارک‌تر از روزهای قدس در سال‌های گذشته است. امروز دشمن شکست‌خورده بیش از پیش فاجعه‌آفرینی می‌کند اما مردم عالم با پشتیبانی از آرمان‌های فلسطین به پا خواسته‌اند و روز قدس دیگری را خلق کردند. روز قدس امسال روز رویارویی امت اسلام و مستضعفان جهان با مستکبران جهانی است. روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که نقشه منطقه و جهان در حال تغییر و تحول بنیادی است و جایگاه منطقه‌ای ایالات متحده در معرض تهدید و رژیم صهیونیستی در حال تجربه شکست‌های بزرگ و استثنایی است.

وی بیان کرد: از پیمان کمپ دیوید بیش از 45 سال می‌گذرد و امروز نه از انور سادات نامی باقی مانده و نه از حسنی مبارک ولی جمهوری اسلامی ایران با قدرت بیشتر هرروز بالنده‌تر از قبل شده و مسئله فلسطین را به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل کرده است. عملیات طوفان‌الاقصی زلزله‌ای در ساختار سیاسی، نظامی و اجتماعی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و مدل جنگ نامتقارن در محور مقاومت برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است. در جنگ اراده‌ها، مقاومت اسطوره‌ای ملت مظلوم غزه و اراده انسان مؤمن در معرض نگاه جامعه جهانی قرار گرفته است. غرب با مصونیت کامل از هرگونه کیفر در طول 76 سال گذشته به طور آشکار از هیچ‌گونه حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی دریغ نکرده اما با طوفان‌الاقصی امروز شاهد شکست نظامی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها هستیم.

غرب به عصر جنگل بازگشته است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صهیونیست‌ها حقوق بشر را به سخره گرفته‌اند، افزود: غربی‌ها با کف زدن برای اسرائیلی‌ها در عصر مدرن به جامعه جنگل بازگشته‌اند و در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند. تل‌آویو در این 6 ماه جز کشتار و نابودی ساختمان‌ها دستاوری نداشته و در کلاف پیچیده محاسبات غلط خود گرفتار آمده و به هیچ یک از اهداف اعلام‌شده دست نیافته است. در این 6 ماه نه تنها مردم غزه کوچ نکرده‌اند و فرماندهان حماس ترور نشده‌اند بلکه صهیونیست‌ها هم به اسرایشان دست نیافته‌اند و امروز شاهد هستیم رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده و تظاهرات گسترده جهانی علیه او در جریان است. به طور کلی زمینه نابودی رژیم جعلی اسرائیل فراهم شده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به قدرت‌نمایی انصارالله یمن گفت: با حضور گسترده نیروهای انصارالله یمن در دریای سرخ و خلیج عدن 40  درصد تجارت دریایی رژیم صهیونیستی از دسترس خارج شده و بندر ایلات رسماً تعطیل شده است.

وی با اشاره به تعداد مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: براساس اطلاعات دقیق به دست‌آمده در دو ماه اخیر تعداد نیروهای نظامی صهیونیستی که در میدان عملیات و رویارویی با مردم غزه قطع عضو شده‌اند از پنج هزار نفر عبور کرده و براین اساس می‌توان آمار مجروحان و شهدا را تخمین زد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی تا این تاریخ هیچ آماری از کشته‌ها و مجروحان خود گزارش نکرده است. رژیم صهیونیستی مقابل یک جبهه واحد، ایدئولوژیک و قدرتمند قرار گرفته که تا دریای سرخ، دریای مدیترانه و خلیج فارس گسترانده شده است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در درون حلقه آتش قرار گرفته است، گفت: این حلقه آتش موجب شکست ائتلاف آمریکایی و انگلیسی شده و ارتش رژیم صهیونیستی را روز به روز تضعیف می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق تأکید کرد: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را با حمله به مستشاران نظامی ایران در سوریه آغاز کرده است. صهیونیست‌ها در بحبوحه فشارهای بین‌المللی و گسترش اختلافات با شرکای غربی خود دست به این اقدام زده‌اند ولی این رژیم در طول 6 ماه اخیر ضربات مرگباری را دریافت کرده که در طول 76 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. تل‌آویو تلاش می‌کند دمشق را به عرصه فرسایش قدرت بازدارندگی ایران تبدیل کند ولی این در حالی است که صهیونیست‌ها از جانب غزه و انصارالله یمن چنان ضربه‌ای را دریافت کرده که موشک‌های بالستیک چنین ضربه‌ای را نمی‌توانند وارد کنند. اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت آن از اقدامات تروریستی راسک و چابهار فاقد هرگونه ارزشی است. جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی فعال، هوشمند و باصلابت با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را برهم خواهد زد.

انتهای پیام
captcha