لزوم اعتماد عمیق به هوش سیاسی مؤثر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
کد خبر: 4208868
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
یادداشت وارده

لزوم اعتماد عمیق به هوش سیاسی مؤثر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

عباسعلی رهبر در تحلیل پیرامون پیام صریح رهبر معظم انقلاب پس از حمله به کنسولگری ایران در مشق مبنی بر «رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهیم کرد»، تاکید کرد: از مؤلفه‌های مهم در موفقیت هر جامعه‌ای برخورداری جامعه از رهبران باهوش در عرصه سیاست است که یک تصمیم هوشمندانه آنها می‌تواند کشور را ۵۰ سال به جلو انداخته و ارزش‌ها و منابع و تأسیسات حیاتی جامعه را نیز حفظ کند.

عباسعلی رهبر، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش ایکنا، عباسعلی رهبر، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی که به ایکنا با عنوان «لزوم اعتماد عمیق به هوش سیاسی موثر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» ارسال کرده، با نگاهی جدید به تحلیل پیام صریح رهبر معظم انقلاب به رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق مبنی بر «رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهیم کرد» پرداخته که در ادامه می‌خوانیم:

در ادبیات علوم شناختی عناصر سازنده هوش سیاسی عبارت است از: صراحت، صداقت و فهم درست بازی‌های قدرت سیاسی و بازیگران داخلی و خارجی. به گونه‌ای که این فهم درست به تصمیم هوشمندانه جهت جلب بیشتر منافع مردم و طرد هزینه‌های مخرب منجر گردد.

در پیام اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت اخیر سرداران سرافراز مدافع حرم در سوریه به وضوح هوشمندی سیاسی منبعث از اعتقادات و تجربه زیسته سیاسی ایشان را می‌توان دید. ایشان ضمن تجلیل از مجاهدت‌های شهیدان مدافع حرم اذعان دارند که آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است.  

ایشان با ظرافت و بدون مصلحت‌اندیشی صوری و با صراحت اعلام می‌کنند که رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ الهی.

آنچه که لازم است به آن توجه شود توجه به چهار نکته زیر است:

اولا: ملت غیور ایران اسلامی بیش از چهار دهه است که در حال دفاع از مظلومین فلسطین و مبارزه با ظالمین آپارتایدپرست صهیونیستی است و در راه این مبارزه در کنار ایجاد «شبکه هویت هوشمند جبهه مقاومت» شهدایی را تقدیم جریان مقاومت کرده است.

ثانیا: اسرائیل غاصب بیش از هر زمان دیگری در باتلاق افول و نابودی به دست مردم فلسطین و جبهه مقاومت قرار گرفته است و دیوانه‌وار و علنا برای نجات متوهمانه خود قواعد انسانی و بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و می‌خواهد سطح منازعه را به منطقه و نظام بین‌الملل بکشاند.

ثالثا: مطمئن باشیم که مانند گذشته جبهه هوشمند مقاومت در زمان و مکان مناسب ضربات سهمگین خودرا بر جسد در حال احتضار رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد زد.

رابعا: باید مراقب بود بازی برده جبهه مقاومت به حول الهی، درگیر حاشیه و تله جبهه استکبار و کید شیطان اکبر نشود. 

کتاب« جهان‌بینی قدرتمندترین رهبر ایران» که توسط بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی چاپ شده است، اشاره به شناخت نگرش و بینش سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای دارد.

نویسنده اشعار (ابراز و اعلام) دارد که «شناخت مهم‌ترین رهبری که در امور جهان حضور دارد لازم است چراکه هنوز ایشان ناشناخته مانده است؛ رهبری که هیچ فساد مالی برای او وجود نداشته است.»

نویسنده کتاب به چند مؤلفه مهم زیر تأکید می‌کند:

1- مواجهه رهبری جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نه رویارویی مستقیم بوده است و نه سازش. 

2- تأکید بر فضایل انقلاب 1979 توسط ایشان؛ عدالت، استقلال، خودکفایی و اسلام. 

3- توجه جالب به دو مقوله بنیادین ایدئولوژی و منافع ملی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران. 

4- تأکید رهبری ایران بر نام انقلاب اسلامی نه صرفا انقلاب شیعی (به گونه‌ای در تقابل هلال شیعی و القای نفوذ مخربانه شیعه در کشورهای اسلامی قرار گرفت).

5- توجه به سیاست‌های جایگزین در ارتباط با آمریکا.

6- پاسخ «غیر تعهدی» به اشتیاق آمریکا برای از سرگیری روابط به خصوص در دوران اوباما (به نظر رهبر ایران سخنان اوباما به عنوان تغییر تاکتیکی آمریکا بوده است نه تغییر رفتار دولت آمریکا).

انتهای پیام
captcha