طرح ملی «نورباران» آغاز شد
کد خبر: 4209376
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

طرح ملی «نورباران» آغاز شد

طرح ملی «نورباران» با هدف جمع­‌آوری قرآن‌­هایی با چاپ فرسوده و به منظور استفاده مطلوب از مصاحف شریف قرآن، ادعیه و کتب مذهبی و توزیع در مناطق کم‌برخوردار کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا، استفاده از مصاحف شریف در منازل، مساجد و اماکن دینی و عمومی در جامعه اسلامی امری متداول است و قرآن کریم تنها کتابی است که مسلمانان در اماکن گوناگون نسبت به بهره‌برداری و نگهداری آن کوشا هستند و بالتبع قرائت مستمر و آموزش این کتاب بی­‌بدیل الهی به‌ویژه در مساجد، حسینیه‌­ها، مؤسسات قرآنی و … موجب می­‌شود تا رفته رفته اوراق و ظواهر این مصاحف شریف دچار فرسودگی شود؛ به همین جهت ضرورت دارد، نسبت به پیش­‌بینی و اجرای سازوکاری برای جمع­‌آوری قرآن‌­هایی با چاپ فرسوده و خمیر نمودن مصاحف غیر قابل ترمیم، اقدامات لازم صورت گیرد.

در این راستا، سازمان دارالقرآن الکریم با بهره­‌مندی از ظرفیت­‌های مردمی و با توجه به اعلام آمادگی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(علیهم السلام) خمینی‌شهر اصفهان، که یکی از مؤسسات قرآنی توانمند و مشتاق در این زمینه است، اقدام به مبادله تفاهم‌­نامه همکاری کرده است تا به موازات حمایت از این حرکت ارزشمند، زمینه‌های اجرایی شدن آن را در سراسر کشور در قالب طرح «نورباران» فراهم سازد.

این طرح با هدف استفاده مطلوب از قرآن کریم، کتب مذهبی و ادعیه سالم و مازاد برای توزیع در مناطق محروم، ترمیم قرآن، کتب مذهبی و ادعیه سالم جمع‌­آوری شده جهت توزیع در مناطق محروم و خمیر نمودن قرآن، کتب مذهبی و ادعیه مستعمل و غیر قابل استفاده اجرا می‌شود.

برهمین اساس هموطنان می‌توانند به از طریق جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتب مذهبی مازاد و غیر قابل استفاده مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل و اهدای قرآن‌های نو و بلااستفاده در این طرح معنوی مشارکت کنند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.telavat.ir یا ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور و همچنین تماس با شماره تلفن ۳۵۱۰۵-۰۳۱ داخلی ۶ درباره این طرح اطلاعات لازم را دریافت کنند. 

طرح ملی «نورباران» در کشور آغاز شد

انتهای پیام
captcha