شرح وظایف هر دستگاه در مسئله حجاب و عفاف مشخص شود
کد خبر: 4210132
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

شرح وظایف هر دستگاه در مسئله حجاب و عفاف مشخص شود

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) خواستار تشریح و مشخص شدن وظایف هر دستگاه در خصوص مسئله حجاب و عفاف شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری،‌ تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری،‌ تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز، ۲۵ فروردین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تاکید بر اهمیت تبلیغات در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: آیا در سطح شهر شیراز، بنر یا بیلبوردی در راستای این موضوع به چشم می خورد؟
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در خصوص شعار سال،‌ بنری در سطح شهر نصب نشود اما می‌بینیم این اتفاق افتاده است. در مورد مواد غذایی هم تبلیغات بسیار زیادی در سطح شهر مشاهده می‌شود ولی در خصوص مسئله مهم و اساسی عفاف و حجاب،‌ موارد بسیار اندکی به چشم می‌خورد.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با بیان اینکه در کشورهای اروپایی تبلیغات موضوعات مهم در بیلبوردهای بزرگ شهری حرف اول را می‌زند، گفت: ما نباید به تبلیغات در گوشی و فضای مجازی بسنده کنیم و باید در فضای شهر به صورت چشمگیر این تبلیغات را داشته باشیم.
کلانتری با تصریح اینکه دستگاه‌های مختلف باید وظیفه فضاسازی عمومی در بحث عفاف و حجاب را را بدون افراط و تفریط به عهده بگیرند، گفت: شرح وظیفه هر دستگاه باید به طور دقیق مشخص شود و در این میان شهرداری و شورای شهر باید بخش عمده‌ای از کار را به عهده بگیرند.

آرایش جنگ نرم متناسب با مسائل روز نداریم 

وی بیان کرد: ما به تناسب مسائل روز، آرایش جنگ نرم نداریم. باید برای این مسائل، نیروهایی استخدام شوند که فقط در این زمینه فعالیت کنند.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تاکید بر اینکه فضاسازی‌های تبلیغات دینی و فرهنگی قطعا شدنی است، گفت: تقسیم کار بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید انجام شود و هر یک به سهم خودشان درگیر مساله شوند، در غیر این‌صورت دادگستری و نیروی انتظامی، مجبور می‌شوند کار را در میانه راه رها کنند.
کلانتری همچنین از مدیران سازمان‌ها و ادارات خواست که کارمندان خود را در زمینه پوشش مناسب و برخورد با ارباب رجوع، توجیه کنند و افرود: باید برای کارمندان خانم،‌ دوره‌های آموزشی برگزار شود تا آن‌ها اهمیت مسئله حجاب را درک کنند.
وی ادامه داد: در ورودی‌های ادارات باید بدون خجالت کشیدن، مقررات عفاف و حجاب نصب شود تا بتوان از کسی که به افراد قانون‌شکن تذکر می‌دهد، با استفاده از قانون حجاب اسلامی تذکر داد.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پایان با تاکید بر ایجاد جدول ارزیابی و نظارت برای هر دستگاه و سازمان،گفت: باید مشخص شود که هر یک از آن‌ها تا چه میزان در خصوص حجاب و عفاف،‌ تلاش می‌کنند و همه چیز بر دوش نیروی انتظامی و دادگستری گذاشته نشود.
انتهای پیام
captcha