آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
کد خبر: 4211199
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

یکی از مراجع معظم تقلید گفت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است مسئولان با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

ناصر مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هزینه سفر حج گران و بسیار سنگین است، اظهار کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

ایشان مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانست و افزود: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و ادامه داد: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

ایشان با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، اظهار کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانست و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

ایشان با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سید ابوالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha