اجرای طرح نور؛ نیازمند همکاری دستگاه‌ها، مردم و قوه قضاییه
کد خبر: 4212437
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

اجرای طرح نور؛ نیازمند همکاری دستگاه‌ها، مردم و قوه قضاییه

امام جمعه ملایر گفت: امروز که فراجا با اجرای طرح نور به میدان آمده باید قوه قضائيه و همه دستگاه‌ها و مردم از این طرح و نیروهای فراجا حمایت کنند.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر امروز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مصلی حضرت اباالفضل(ع) این شهر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: هدف از تشکیل احکام در اسلام قرب الهی و ترکیه نفس و تقرب به خداوند است.

وی با بیان اینکه یکی از احکام نورانی اسلام حکم حجاب است که علاوه بر بحث تزکیه به دنبال این است تا عفت جامعه و عفت و سلامت شخص حفظ شود، افزود: حجاب در جامعه ما یک مسئله قانونی و شرعی است، امروز زنان عفیفه در جامعه ما بسیار هستند در حالی که عده‌ای با رعایت نکردن شئونات اسلامی بی‌حرمتی به مقدسات و مسائل اجتماعی هستند.

امام جمعه ملایر با گریزی به فتنه‌ها و اغتشاشات سال 1401 و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مأموران فراجا و بسیجیان به صورت مظلومانه، تأکيد کرد: عده‌ای به دنبال این بودند که فضای جامعه را با کشف حجاب به سمت برنامه‌های دشمن ببرند. 

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز ما در راستای ایستادن در مقابل  برنامه‌های دشمن است و باید جرأت و جسارت داشت،  افزود: در وعده صادقی که رهبر انقلاب فرمودند دیدیم که دشمن چگونه به ذلت کشیده شد و جراتی از خود نشان نداد.

ارزنده با تأکید بر اینکه مسئله کشف حجاب برخی از بانوان در این جامعه بلاخره حل شدنی است، گفت: باید توجه داشت که دشمن با نقشه و برنامه وارد شده و مسئولین ما هم برنامه داشته باشند و باید این مشکل رفع شود و جامعه وضعیت بهتر تبدیل شود، مسئله کشف حجاب به یک چالش تبدیل شده امروز باید همه کار کنند امروز که فراجا با اجرای طرح نور به میدان آمده باید قوه قضائیه و همه دستگاه‌ها و مردم از این طرح و نیروهای فراجا حمایت کنند.

وی با تأکيد بر اینکه قوه قضائيه باید با مفاسد در حوزه‌های مختلف در جامعه برخورد کند، افزود: امروز باید با کسانی که به دنبال این هستند تا عفت عمومی جامعه را زیر سوال ببرند برخورد شود تا جلوی ناهنجاری‌ها گرفته شود.

امام جمعه ملایر همچنین به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: کار کردن در راستای رفع مشکلات جامعه و امرار معاش خانواده ذاتا درای ارزش در اسلام و نزد خداست و اسلام ارزش خاصی برای  کار و کارگر قائل است.

وی در پایان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و گرامیداشت هفته معلم  این هفته را به همه معلمان و کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت کشور تلاش می‌کنند تبریک گفت و از زحمات آنها تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha