آیا چالش سازمان اوقاف برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید به سرانجام خواهد رسید!؟
کد خبر: 3700994
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

آیا چالش سازمان اوقاف برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید به سرانجام خواهد رسید!؟

گروه فرهنگی ـ بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) کهگیلویه تنها بقعه‌ای است که در این استان توسط اوقاف اداره نمی‌شود و رایزنی‌ها برای مشخص شدن تولیت آن، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز از 28 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین در 51 بقعه امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه همه ساله در ایام نوروز زائرانی از کشورهای خارجی به حرم مطهر خواهر امام‌ رضا(ع) مشرف می‌شوند، افزود: در نوروز امسال بیش از هزارو 500 نفر از زائران کشورهای حوزه خلیج فارس شامل عراق، عمان، کویت و سایر کشورهای عربی حرم حضرت بی‌بی حکیمه(س) را زیارت کردند.

پخش مستقبم لحظه تحویل سال در بقعه امامزاده بی بی حکیمه(س) از شبکه دنا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با همکاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد لحظه تحویل سال جدید به صورت زنده از حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) پخش می‌‌شود.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور برپایی خیمه‌های معرفت کودک و نوجوان، مشاوره در موضوعات مختلف خانواده، تربیت فرزند، ازدواج، همسرداری و...، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، تبلیغ چندرسانه‌ای، عرضه محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب را از جمله برنامه‌های اجرایی طرح آرامش بهاری بیان کرد.
وی اجرای مراسم لحظه تحویل سال، غبارروبی و عطرافشانی بقاع و گلزارهای شهدا، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع طرح آرامش بهاری و راه‌اندازی سامانه بلوتوث در بقاع متبرکه جهت ارسال نرم افزارها و کلیپ‌های فرهنگی را از دیگر این ویژه‌برنامه‌ها ذکر کرد.

نوروز 96 یک میلیون و 500 زائر امامزادگان استان را زیارت کردند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از یک میلیون و 500 زائر امامزادگان استان را زیارت کردند، افزود: جاده‌های منتهی به برخی از بقاع امامزادگان مشکلات و معضلات دارند که این موضوع را در شورای اداری استان مطرح کردیم و امیدواریم که دستگاه‌های متولی نسبت به بهسازی وضعیت جاده‌ها اهتمام لازم را انجام دهند.
بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) تحت پوشش و نظارت حجت‌الاسلام میراحمد تقوی است که وی مؤسس حوزه علمیه دهدشت و از بزرگان و نوادگان این امامزاده است، شنیده‌ها حاکی است که تولیت این مکان شریف بعد از حجت‌الاسلام تقوی، به پسر ایشان سپرده می‌شود و در تولیت اوقاف قرار نمی‌گیرد.

آیا چالش سازمان اوقاف برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید به سرانجام خواهد رسید!؟
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه‌های پیشین خویش با ایکنا در این خصوص گفت: آیت‌الله آمیراحمد تقوی از علمای شاخص و مورد تکریم مقام معظم رهبری هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش قانونی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌زودی از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان، هیئتی عالی رتبه برای تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید(ع) با این شخصیت بزرگوار در شهرستان کهگیلویه دیدار خواهند داشت.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور اکنون تصریح کرد: معاون فرهنگی سازمان اوقاف به این مسئله ورود پیدا کرده و پیگیری آن از سوی اوقاف استان خارج شده است.
طبق شنیده‌ها میراحمد تقوی معتقد است اگر اداره این بقعه امامزاده زیر نظر اوقاف می‌بود، به این همه پیشرفت کنونی نمی‌رسید.
حال سؤال این است آیا چالش سازمان اوقاف برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید در سال 97 به سرانجام خواهد رسید!؟
انتهای پیام

captcha